menu
 
Dragon Zoltán: Tennessee Williams Hollywoodba megy,
avagy a dráma és a film dialógusa
jegyzetek irodalomjegyzék képek szerző linkek nyomtatás

 

  1. A megtalált nyelv. Szerk. Erős Ferenc és Ritter Andrea. Budapest, Új Mandátum, 2001.
  2. Ábrahám Miklós [Nicolas Abraham]: A burok és a mag. Ford. Nádasdy Nóra. In Pszichoanalízis és irodalomtudomány. Szerk. Bókay Antal és Erős Ferenc. Budapest, Filum, 1998. 298-312. o.
  3. Ábrahám Miklós: Feljegyzések a fantomról – Freud metapszichológiájának kiegészítése Ford. Hárs György Péter és Pándy Gabi. In A megtalált nyelv. Szerk. Erős Ferenc és Ritter Andrea. Budapest, Új Mandátum, 2001. 66-70. o.
  4. Ábrahám Miklós és Török Mária: A valóság topográfiája: vázlat a titok metapszichológiájáról. Ford. Erős Ferenc és Miklós Barbara. Thalassa, 1998/2-3. 146-151. o.
  5. Ábrahám Miklós és Török Mária: Gyász vagy melankólia: introjekció versus inkorporáció. Ford. Erős Ferenc és Miklós Barbara. Thalassa 1998/2-3. 131-145. o.
  6. Ábrahám Miklós [Nicolas Abraham] és Török Mária [Maria Torok]: The Wolf Man's Magic Word: A Cryptonymy. Minneapolis, University of Minnesota Press, 1986.
  7. Adams, Parveen: The Emptiness of the Image. London, Routledge, 1996.
  8. Bahtyin, Mihail: A szó esztétikája. Válogatott tanulmányok. Budapest, Gondolat, 1976.
  9. Belsey, Catherine: Critical Practice. London, Routledge, 1980.
  10. Benjamin, Walter: Illuminations. Ford. Harry Zohn. New York, Schocken Books, 1968.
  11. Benjamin, Walter: One Way Street and Other Writings. Ford. Edmund Jephcott és Kingsley Shorter. London, Verso, 2000.
  12. Benvenuto, Bice – Kennedy, Roger: The Works of Jacques Lacan. London, Free Association Books, 1986.
  13. Bluestone, George: Novels into Film. Berkeley és Los Angeles, University of California Press, 1966.
  14. Brook, Peter: Változó nézőpont. Ford. Dobos Mária Budapest, Orpheusz, 2000.
  15. Carlson, Marvin: Psychic Polyphony. In Modern Theories of Drama. Szerk. Brandt, George W. Oxford. Clarendon, 1998. 288-298. o.
  16. Clum, John M.: The Sacrificial Stud and the Fugitive Female. In Suddenly Last Summer , Orpheus Descending , and Sweet Bird of Youth. In The Cambridge Companion to Tennessee Williams. Szerk. Matthew C. Roudané. Cambridge, Cambridge University Press, 1997. 128-146. o.
  17. Contemporary Literary Criticism. Szerk. Con Davis, Robert és Schleifer, Ronald. New York, Longman, 1989. 301-320. o.
  18. Cristian, Réka Mónika: Interface Semiotics in the Dramaturgy of Tennessee Williams and Edward Albee. Kiadatlan PhD disszertáció. Szeged, 2001.
  19. D. Diós István: A szentek élete. Budapest, Szt. István Társ., 1984.
  20. Derrida, Jacques: Marx kísértetei. Ford. Boros János és mások. Pécs, Jelenkor, 1995.
  21. Elam, Keir: The Semiotics of Theatre and Drama. London, Methuen, 1980.
  22. Esslin, Martin: A dráma vetületei: hogyan hoznak létre jelentést a dráma jelei a színpadon és a filmvásznon, avagy a képernyőn. Ford. Kürtösi Katalin és mások. Szeged, JATE Press, 1998.
  23. Film Adaptation. Szerk. Naremore, James. New Jersey, Rutgers University Press, 2000.
  24. Film Theory and Criticism. Szerk. Mast, Gerald et al. New York, Oxford University Press, 1992.
  25. Foucault, Michel: Előszó az áthágáshoz. Pompeji , 1996/2. 7-26. o.
  26. Freud, Sigmund: A kísérteties. In Művészeti írások. Ford. Bókay Antal és Erős Ferenc. Budapest, Filum, 2001. 245-281. o.
  27. Hayward, Susan: Cinema Studies. Key Concepts. London, Routledge, 2000.
  28. Kaye, Richard A: Losing His Religion. Saint Sebastian as Contemporary Gay Martyr. In Outlooks. Lesbian and Gay Sexualities and Visual Cultures. Szerk. Peter Horne és Renina Lewis. London, Routledge, 1996.
  29. Lacan, Jacques: Részletek a Hamlet-szemináriumból. Ford. Kálmán László. Thalassa, 1993/2. 17-28. o.
  30. Lacan, Jacques: Seminar on 'The Purloined Letter'. In Contemporary Literary Criticism. Szerk. Robert Con Davis és Ronald Schleifer New York, Longman, 1989. 301-320. o.
  31. Lacan, Jacques: The Subversion of the Subject and the Dialectic of Desire in the Freudian Unconscious. In Écrits: A Selection. Ford. Alan Sheridan. London, Routledge, 1992. 292-325. o.
  32. Lacan, Jacques: The Four Fundamental Concepts of Psycho-analysis. Ford. Alan Sheridan. London, Vintage, 1998.
  33. Mankiewicz, Joseph L. Suddenly Last Summer. Írta: Tennessee Williams és Gore Vidal. Columbia, 1959.
  34. McFarlane, Brian: Novel to Film. Oxford, Clarendon, 1996.
  35. Metz, Christian: Psychoanalysis and Cinema. The Imaginary Signifier. London, Macmillan, 1982.
  36. Miller, D. A.: Visual Pleasure in 1959. In Out Takes. Essays on Queer Theory and Film. Szerk. Hanson, Ellis. Durham és London, Duke University Press, 1999. 97-125. o.
  37. Miller, Frank: Censored Hollywood. Atlanta, Turner, 1994.
  38. Mitchell, W. J. T.: Picture Theory. Chicago, The University of Chicago Press, 1994.
  39. Modern Theories of Drama. Szerk. Brandt, George W. Oxford, Clarendon, 1998.
  40. Outlooks. Lesbian and Gay Sexualities and Visual Cultures. Szerk. Horne, Peter és Lewis. ReninaLondon, Routledge, 1996.
  41. Out Takes. Essays on Queer Theory and Film. Szerk. Hanson, Ellis. Durham és London, Duke University Press, 1999.
  42. Palmer, R. Barton: Hollywood in Crisis: Tennessee Williams and the Evolution of the Adult Film. In The Cambridge Companion to Tennessee Williams. Szerk. Matthew C. Roudané. Cambridge, Cambridge University Press, 1997. 204-231. o.
  43. Pavis, Patrice: Előadáselemzés. Ford. Jákfalvi Magdolna. Budapest, Balassi, 2003.
  44. Platón: Ión. Ford. Ritoók Zsigmond. In Ión. Menexenosz. Budapest, Atlantisz, 2000.
  45. Pszichoanalízis és irodalomtudomány. Szerk. Bókay Antal és Erős Ferenc. Budapest, Filum, 1998.
  46. Roudinesco, Elizabeth: Jacques Lacan & Co. A History of Psychoanalysis in France, 1925-1985. Ford. Jeffrey Mehlman. Chicago, The University of Chicago Press, 1990.
  47. Royle, Nicholas: After Derrida. Manchester, Manchester University Press, 1995.
  48. Royle, Nicholas: Jacques Derrida. New York, Routledge, 2003.
  49. Skeat, Walter W: The Concise Dictionary of English Etymology. Hertfordshire, Wordsworth, 1993.
  50. Sontag, Susan: Film and Theatre. In Film Theory and Criticism. Szerk. Mast, Gerald et al. New York, Oxford University Press, 1992. 362-374. o.
  51. Stam, Robert: The Dialogics of Adaptation. In Film Adaptation. Szerk. James Naremore. New Jersey, Rutgers University Press, 2001.
  52. Tegyey, Imre: Latin-Magyar szótár. Budapest, Akadémiai Kiadó, 1992.
  53. Testes könyv I. Szerk. Kiss Attila Attila, Kovács Sándor sk., Odorics Ferenc. Szeged, Ictus-Jate, 1996.
  54. The Cambridge Companion to Tennessee Williams. Szerk. Roudané, Matthew C. Cambridge, Cambridge University Press, 1997.
  55. Williams, Tennessee: Suddenly Last Summer. In Baby Doll, Something Unspoken, Suddenly Last Summer. Harmondsworth, Penguin, 1968.
  56. Žižek, Slavoj: A Valós melyik szubjektuma? Ford. Csontos Szabolcs. In Testes könyv I. Szerk. Kiss Attila Attila, Kovács Sándor sk., Odorics Ferenc. Szeged, Ictus-Jate, 1996. 195-238. o.
  57. Žižek, Slavoj: The Sublime Object of Ideology. London, Verso, 1989.
  58. Žižek, Slavoj: The Ticklish Subject. The Absent Centre of Political Ontology. London, Verso, 2000.
 
rólunk | cikkek beküldése | hírlevél | szerzői jogok | impresszum