 |
Hitchcock. Kritikai olvasatok
Szerkesztette Füzi Izabella.
Apertúra Könyvek
Pompeji
Szeged, 2010
ISBN 978-963-06-8812-3
ISSN 2061-5256
MEGRENDELHETŐ ITT
|
Sorozati előszó
1. Füzi Izabella: Bevezetés Hitchcockba. Szempontok narratív, dramaturgiai, műfaji és szerzői elemzéshez
2. Slavoj Žižek: Alfred Hitchcock, avagy a forma és történeti közvetítése
3. Pascal Bonitzer: A hitchcocki suspense
4. Christopher Morris: A látás allegóriája Hitchcock némafilmjeiben
5. Tania Modleski: Gyilkos kacaj. Alfred Hitchcock Zsarolása és a feminista értelmezés
6. Mladen Dolar: Hitchcock tárgyai
7. Francesco Casetti: Két narratív stratégia: Antonioni és Hitchcock
8. Miran Božović: Az ember a saját retinája mögött
9. Sam Ishii-Gonzales: Hitchcock és Deleuze
A kötet szerzői
Hitchcock-filmográfia
Válogatott Hitchcock-bibliográfia
A kötetben szereplő filmek jegyzéke
Képek jegyzéke
A tanulmányok eredeti megjelenési helye
.........................................................................................................................
Nézz bele a könyvbe:
|
Pascal Bonitzer francia forgatókönyvíró, rendező, színész, filmteoretikus. 1946-ban született Párizsban. Filozófiai tanulmányainak befejeztével 1969-től a Cahiers du Cinéma munkatársa, számos forgatókönyv írója (főként Jacques Rivette-nek). Rendezői pályafutása 1989-es rövidfilmjével, a Les Sirénes-nel indul, legutóbbi filmje a 2009-es 36 vues du Pic Saint-Loup. Legfontosabb
munkái: Le regard et la voix, 1976; Le champ aveugle, 1982; Décadragres. Peinture et cinéma, 1987; Eric Rohmer, 1990.
|
 |
Miran Božovič (1957-) szlovén filozófus, a Ljubljanai Egyetem professzora. Foglalkozik kultúratudományokkal, szemiotikával éppúgy, mint teológiával, vallástörténettel vagy politikafilozófiával. A Der grosse Andere: Gotteskonzepte in der Philosophie der Neuzeit (Verlag Turia & Kant, 1993) szerzője, szerkesztésében jelent meg a Jeremy Bentham: The Panopticon Writings (Verso, 1995) című kötet. An Utterly Dark Spot című könyvében (University of Michigan Press, 2000) lacani nézőpontból vizsgálja a test nehezen meghatározható státuszát, valamint test és elme kapcsolatát, s hozza azt kapcsolatba a tekintet fogalmával.
|
|
Francesco Casetti olasz film- és médiatudós, elméletíró 1947-ben született Trentóban. Tanított Milánóban
és Triesztben, vendégelőadóként Párizsban, Iowában, a Berkeley-n és a Yale-en is. A Spettacolo e comunicazione című sorozat főszerkesztője a milánói Bompiani kiadónál, számos tudományos bizottság tagja, 2009-ben a milánói Triennale média- és filmszekciójának egyik kurátora. Írásai felölelik a filmszemiotika, a műfajelmélet, az intertextualitás és az enunciációelmélet területeit. A nézőség újszerű megközelítését fogalmazta meg (Inside the Gaze, Indiana, 1999/1986) a médiatermékek szoros olvasását a kortárs közönség etnográfiai kutatásaival ötvözve (Communicative Negotiation in Cinema and Television, 2002). Kutatásait később kiterjesztette a film szerepére a modernitásban (Eye of the Century. Film, Experience, Modernity, Columbia, 2008/2005); jelenleg a film posztmediális átalakulását tanulmányozza.
|
|
Mladen Dolar szlovén filozófus, kultúrakritikus, zeneés filmelmélész 1951-ben született Mariborban. 1978-
ban végzett a Ljubljanai Egyetemen filozófia és francia szakon, később Párizsban és Westminsterben is tanult. A
ljubljanai pszichoanalitikus iskola egyik alapítója, melynek tagjai a lacani pszichoanalízis és a német idealizmus
szintézisén munkálkodnak. 1982 óta a Ljubljanai Egyetem oktatója, szakterületei főként a német idealizmus,
a pszichoanalízis, a francia strukturalizmus és a zenefilozófia. Számos amerikai és európai egyetemen
tartott előadást. A Problemi folyóirat és az Analecta könyvsorozat szerkesztője, szlovén publikációi mellett A
Voice and Nothing More (MIT, 2006) öt nyelven olvasható, illetve Žižekkel közösen jegyzi az Opera's Second Death című kötetet (Routledge, 2001).
|
|
Füzi Izabella 1976-ban született Kézdivásárhelyen. 2004-ben szerzett doktori fokozatot a Szegedi Tudományegyetem Elmélet és interpretáció doktori alprogramjában. Jelenleg a Szegedi Tudományegyetem Vizuális Kultúra és Irodalomelmélet Tanszékén tanít. Az Apertúra filmes szakfolyóirat (www.apertura.hu) felelős szerkesztője, Török Ervinnel közös kötete 2006-ban elent meg Bevezetés az epikai szövegek és a narratív film elemzésébe címmel. Kutatásai a filmi és irodalmi történetmondás
komparatív vizsgálatát, a retorika nyelvfilozófiai megközelítését (Retorika, nyelv, elmélet, 2009), illetve a medialitás, a nézői szubjektum megalkotottságának filmelméleti kérdéseit foglalják magukba.
|
|
Sam Ishii-Gonzales a New York-i The New School média- és filmtudományok szakának előadója, ahol filmelmélet mellett filmkészítést is tanít. Hitchcock mellett publikált Luis Buñuelről, David Lynchről, Francis Baconről és Gilles Deleuze-ről is. Disszertációjában a neorealista filmképet vizsgálja Deleuze állításai mentén Rossellinitől Antonionin át Pasoliniig. Jelenleg új könyvén dolgozik Immanent Aesthetics: Deleuze, Cinema, Authorship címmel. Hitchcockkal kapcsolatos publikációi: Hitchcock, Past and Future,(Routledge, 2004); Hitchcock Centenary Essays (BFI, 1999).
|
|
Tania Modleski a Stanfordi Egyetemen doktorált 1980-ban, jelenleg Los Angelesben él, és a Dél-Kaliforniai Egyetem angol tanszékén tanít. Szakterületei: Amerikatanulmányok, gender, feminizmus, pszichoanalízis - elsősorban a nő helyzetét vizsgálja a filmben, az irodalomban és a populáris kultúra termékeiben. The Women Who Knew Too Much: Hitchcock and Feminist Theory című könyve már két kiadást élt meg. A Discourse című folyóirat társszerkesztője.
|
|
Christopher D. Morris a Norwichi Egyetem angol tanszékének professzora, ahol többek között filmes tematikájú kurzusokat vezet. Publikációiból a posztstrukturalista irányzatok, s főként a dekonstrukció iránti érdeklődés körvonalazódik, de foglalkozik feminizmussal, az intertextualitás kérdéseivel vagy a lacani elmélettel is. Hitchcockról szóló könyve The Hanging Figure. On Suspense and the Films of Alfred Hitchcock (Praeger, 2002) címmel jelent meg, de írt Woody Allenről
vagy a Marx-testvérekről is.
|
|
Slavoj Žižek filozófus, kultúrakritikus és szociológus 1949-ben született Ljubljanában. Jelenleg a University of Ljubljana professzora, és a University of London Birkbeck Institute for Humanities nemzetközi igazgatója. A világ számos egyetemének vendégtanára. A posztlacaniánus elmélet egyik legjelentősebb képviselője, aki a populáris elméletekkel kívánja Lacan teóriáját magyarázni, illetve Lacan fogalmaival írja le a kortárs politikai és társadalmi jelenségeket és problémákat. Olyan baloldali gondolkodó, akit erősen befolyásoltak Hegel, Marx és Schelling elméletei. Žižek politikailag is aktív: 1990-ben Szlovéniában jelöltként indult az elnöki tisztségért. Több mint ötven könyve jelent meg, írásai több nyelven is olvashatók.
|
Slavoj Žižek: Bevezetés. Alfred Hitchcock, avagy a forma és történeti
közvetítése
- Szárnyas fejvadász (Blade Runner. Ridley Scott, 1982)
- Terminátor (Terminator. James Cameron, 1984)
- Kék bársony (Blue Velvet. David Lynch, 1986)
- Keresztapa-trilógia (The Godfather I-III. Francis Ford
Coppola, 1972, 1974, 1990)
- Végzetes vonzerő (Fatal Attraction. Adrian Lyne, 1987)
- Valami vadság (Something Wild. Jonathan Demme, 1986)
- Ébredések (Awakenings. Penny Marshall, 1990)
- Farkasokkal táncoló (Dances with Wolves. Kevin Costner, 1990)
- 39 lépcsőfok
- A titokzatos lakó
- Pszycho
- Londoni randevú
- Titkos ügynök
- Fiatal és ártatlan
- Szabotázs
- Manderley-ház asszonya
- A Baktérítő alatt
- Boszorkánykonyha
- A gyanú árnyékában
- Forgószél
- A kötél
- Idegenek a vonaton
- Madarak
- Hátsó ablak
- Észak-északnyugat
- Téboly
- Marnie
- Szakadt függöny
- Családi összeesküvés
- A Baktérítő alatt
- Forgószél
- Gyilkosság telefonhívásra
- A férfi, aki túl sokat tudott
- Titkos ügynök
- Gyanakvó szerelem
Pascal Bonitzer: A
hitchcocki suspense
- Türelmetlenség (Intolerance. D.W. Griffith, 1916)
Amerika hőskora (The Birth of a
Nation. D.W. Griffith, 1915)
A komédiáslány (Sally of the
Sawdust. D.W. Griffith, 1925)
- Megbélyegzett asszony (The Cheat. Cecil B. DeMille, 1915)
- Megöntözött öntöző (L'arrosuer arrosé. Lumière-fivérek, 1895)
- Madarak
- Hátsó ablak
- Rémület a színpadon
- Gyanakvó szerelem
- Észak-Északnyugat
- Boszorkánykonyha
- Bajok Harryvel
- A férfi, aki túl sokat tudott
- Londoni randevú
- Forgószél
- Szabotázs
- Szédülés
- Psycho
- 39 lépcsőfok
- Idegenek a vonaton
- A tévedés áldozata
- Téboly
- Marnie
- Zsarolás
- Fiatal és ártatlan
Christopher D. Morris: A látás allegóriája Hitchcock némafilmjeiben
- A titokzatos lakó
- 39 lépcsőfok
- Forgószél
- Észak-Északnyugat
- Könnyed erkölcsök
- A szorító
- A farmer felesége
- Pezsgő
- A Man-szigeti ember
- Szédülés
- Észak-északnyugat
- Gyilkosság
- Hátsó ablak
Tania Modleski:
Gyilkos kacaj. Alfred Hitchcock Zsarolása és a feminista értelmezés
- Zsarolás
- Psycho
- Halloween (John Carpenter, 1978)
- Péntek 13 (Friday the Thirteenth. Joseph Zito, 1984)
- Marnie
Mladen Dolar:
Hitchcock tárgyai
-
A gyanú
árnyékában
-
Londoni randevú
-
A gyanú
árnyékában
-
Forgószél
-
Psycho
-
Madarak
-
Marnie
-
Idegenek a
vonaton
-
Rémület a
színpadon
-
A tévedés
áldozata
-
Nagyítás
(Blowup. Michelangelo Antonioni, 1966)
-
Észak-északnyugat
-
39
lépcsőfok
-
Londoni
randevú
-
Boszorkánykonyha
-
Forgószél
-
Gyilkosság
telefonhívásra
-
Szédülés
-
A férfi,
aki túl sokat tudott
Francesco Casetti: Két narratív
stratégia: Antonioni és Hitchcock
-
Egy
szerelem krónikája (Cronaca di un amore. Antonioni, 1950)
-
Paisa (Roberto Rossellini, 1946)
-
Rémület a
színpadon
Miran Božović: Az
ember a saját retinája mögött
-
Hátsó ablak
-
A tévedés
áldozata
-
Psycho
-
A
titokzatos lakó
Sam Ishii-Gonzáles: Hitchcock
és Deleuze
- Észak-északnyugat
- Psycho
- Madarak
- Hátsó ablak
- Vertigo
- Téboly
- A Baktérítő alatt
- Szabotázs
- A tévedés áldozata
- Szédülés
- Biciklitolvajok (Ladri di biciclette. Vittorio de Sica, 1948)
- Európa 51 (Roberto Rossellini, 1952)
- Utazás Itáliában (Viaggio in Italia. Roberto Rossellini, 1954)
- Stromboli (Roberto Rossellini, 1950)
- Egy halálraítélt megszökött (Un condamné à mort s'est échappé
ou Le vent souffle où il veut, Robert Bresson, 1956)
- Dovzsenko Zvenyigorája (1928)
- Szeretlek, szeretlek (Je t'aime, je t'aime, Alain Resnais,
1968)
Válogatott bibliográfia
- Abel,
Richard: Stage Fright: The Knowing Performance. Film Criticism, 1987/1/2.
- Adair,
Gene: Alfred Hitchcock: Filming Our
Fears. Oxford University Press, 2002.
- Ádám
Péter: Hitchcock az Interneten. Filmvilág,
1996/12.
Ádám Péter: Ábrándképek
csapdájában - Hitchcock, A.: Szédülés
(1958). Filmvilág, 2002/10.
- Agate,
James: Juno and the Paycock. In Around Cinemas (1st series), Home and Van Thal,
1946; Jamaica Inn, Suspicion. In Around Cinemas (2st
series), Home and Van Thal, 1948.
- Allen, Jeanne: The Representation of
Violence to Women in Hitchcock's Frenzy.
Film Quarterly 38, 1985.
- Allen,
J. Thomas: The Representation of Violence to Women: Hitchcock's Frenzy. Film Quarterly, 1985. tavasz.
- Allen,
Richard: Hitchcock, or the Pleasures of Metaskepticism. October, 1999. nyár, 89. szám.
- Allen,
Richard: The Lodger and the
Origins of Hitchcock's Aesthetic. Hitchcock Annual, 2001-2002.
- Allen,
Richard: Daphne du Maurier and Alfred Hitchcock. In A Companion to Literature
and Film. Szerk. Robert Stam, Alessandra Raengo. Oxford,
Blackwell Pub., 2004.
- Allen,
Richard: Hitchcock and Cavell. The Journal of Aesthetics and Art
Criticism, 2006. tél.
- Allen,
Richard: Hitchcock's Romantic Irony. New York, Columbia University
Press, 2007.
- Allen,
Richard: Hitchcock, Knowledge, and Sexual Difference. In Recognition:
the Poetics of Narrative: Interdisciplinary Studies on Anagnorisis.
Szerk. Philip F. Kennedy és Marilyn Lawrence. New York, Peter Lang
Publishing Inc., 2009.
- Allen,
Richard és Ishii-Gonzales, Sam
(szerk.): Alfred Hitchcock: Centenary Essays. London, BFI
Publishing, 1999.
- Allen, Richard és Ishii-Gonzales, SAM (szerk.): Hitchcock
Past and Future. London-New York, Routledge, 2004.
Almási Miklós: A szorongás mágusa
- Truffaut: Hitchcock. Mozgó Világ,
1996/5.
- Amengual, Barthelemy és Raymond Borde: Alfred
Hitchcock, Premier Plan. Serdoc, 1960.
- An Alfred Hitchcock Index. Films in Review, 1966. április.
- Anderegg, Michael: Hitchcock's The Paradine Case and Filmic
Unpleasure. Cinema Journal,
1987. 26. évf. 4. szám.
- Anderson, Lindsay: Alfred Hitchcock. In Focus on Hitchcock. Szerk. Albert J.
LaValley, Prentice-Hall, 1972.
- Anobile,
Richard J. (szerk.): Alfred Hitchcock's Psycho. New York, Universe Books, 1974.
- Arginteanu, Judy: The Movies of Alfred Hitchcock. Minneapolis, Lerner
Publications, 1994.
- Auiler,
Dan: Vertigo: The Making of a Hitchcock Classic. New York, St.
Martin's Press, 1998.
- Auiler,
Dan: Hitchcock's Notebooks: An Authorized and Illustrated Look into the
Creative Mind of Alfred Hitchcock. New York, Avon Books, 1999.
- Auriol,
Jean-George: Festival Hitchcock. La Revue du Cinéma, 1948. július.
- Auzel,
Dominique: Alfred Hitchcock. Ford. Szakonyi Zsófia. Pécs, Alexandra,
1999. [Nyitott szem.]
- Bade,
James N.: Murnau's The last laugh
and Hitchcock's Subjective Camera. Quarterly Review of Film and Video,
2006. július-szeptember.
- Baggett,
David és William A. Drumin: Hitchcock
and Philosophy (Popular Culture and Philosophy Series). Publishers Group West, 2007.
- Bannon,
B.M.: Double, Double, Toil and Trouble. Literature/ Film Quarterly, 1985. január.
- Báron György: Szédülés. Filmvilág,
1985/12.
- Báron György:
Alászállás az alvilágba -
Psycho analízis. Budapest, Új
Mandátum Könyvkiadó, 2007. [Nagyítás könyvek 1.]
Barr, Charles: Blackmail: Silent and Sound. Sight and Sound, 1983. Tavasz.
- Barr,
Charles: English Hitchcock. Scotland, Moffat, Cameron & Hollis,
1999.
- Barr,
Charles: Stannard and Hitchcock. In Young and Innocent?: The Cinema
in Britain, 1896-1930. Szerk. Andrew Higson. Exeter, University
of Exeter Press, 2002.
- Barr,
Charles: Vertigo. London, British Film Institute, 2002. [BFI Film
Classics.]
- Barr,
Charles: Deserter or Honored Exile?: Views of Hitchcock from Wartime
Britain. Hitchcock Annual 13, 2004-2005.
- Barr,
Charles: Hitchcock and Powell: Two Directions for British Cinema. Screen,
2005. tavasz.
- Batdorf,
Emerson: Let's Hear It for Hitchcock: The Definitive Interview with
Movie-Maker Doing Most of the Talking. Plain
Dealer Sunday Magazine, 1970. február 1.
- Bazin,
André: Alfred Hitchcock. Radio, Cinéma, Télévision, 1955. január 23.
- Bazin,
André: Hitchcock
versus Hitchcock.
In Focus on Hitchcock. Szerk. Albert
J. LaValley, Prentice-Hall, 1972.
- Bazin,
André: The Cinema of Cruelty: From Buñuel to Hitchcock. Szerk. Francois Truffaut.
Ford. Sabine d'Estrée. New York, Seaver Books, 1982. Részlet magyarul: „My
way" - az én utam. Forgatás közben Hitchcockkal. Ford. Köböl Anna. Filmvilág, 1980/7.
- Beckman,
Karen: Violent Vanishings: Hitchcock, Harlan, and the Disappearing Woman.
In Vanishing Women: Magic, Film, and Feminism. Durham, Duke
University Press, 2003.
- Beebe,
John: Hitchcock's Rite of Passage: A Jungian Reading of North by Northwest. In Initiation:
The Living Reality of an Archetype. Szerk. Thomas Kirsch, Virginia Beane Rutter és Thomas
Singer. London - New York, Routledge, 2007.
- Bellour,
Raymond: Hitchcock, the Enunciator. Camera Obscura, 1977. ősz.
- Bellour,
Raymond: L'Analyse du film. Paris, Editions Albatros, 1979.
- Bellour,
Raymond: Psychosis, Neurosis, Perversion. In Marshall Deutelbaum and
Leland Poague (szerk.): A Hitchcock
Reader. Ames, Iowa State University Press, 1986.
- Belton,
John: Alfred Hitchcock's Under Capricorn: Montage Entranced by Mise-en-scène.
Quarterly Review of Film Studies, 1981. ősz.
- Belton,
John: Cinema Stylists.
Metuchen, New Jersey, Scarecrow Press, 1983.
- Belton,
John: Awkward Transitions: Hitchcock's Blackmail
and the Dynamics of Early Film Sound. The Musical Quarterly, 1999. nyár.
- Belton,
John (szerk.): Alfred Hitchcock's Rear Window. New York, Cambridge
University Press, 2000. [Cambridge Film Handbooks.]
- Belton,
John: Can Hitchcock Be Saved from Hitchcock Studies? Cineaste - America's
Leading Magazine on the Art and Politics of the Cinema, 2003. ősz.
- Benedetta, Mary: Britain's Leading Film Director Gives Some Hints to the
Film Stars of the Future. Star,
1938. július 14. [Interjú]
- Berman,
Emanuel: Hitchcock's Vertigo:
The Collapse of a Rescue Fantasy. International Journal of
Psycho-Analysis, 1997. október.
- Berry,
Sarah: „She's Too Everything": Marriage and Masquerade in Rear Window and To Catch a Thief. Hitchcock
Annual, 2001-2002.
- Bikácsi Gergely: Alfred Hitchcock. Filmkultúra,
1979/5.
- Bikácsi Gergely: Gyilkos lehetsz! Filmvilág,
1984/5.
- Bikácsi Gergely: A kések és a formák. Zuhanás Hitchcockkal. Filmvilág, 1986/10.
- Bikácsi Gergely: Kötél. Filmvilág, 1990/5.
- Bikácsi Gergely: A legokosabb gyilkos. Hitchcock nyomában. Filmvilág, 2000/5.
Bikácsi Gergely: Kés, villa,
olló - Hitchcock, a sorozatgyilkos. Filmvilág,
2005/2.
- Bogdanovich, Peter: The Cinema of
Alfred Hitchcock. New York, Museum of Modern Art, 1963.
- Bogdanovich, Peter: Alfred Hitchcock. In Peter Bogdanovich:
Who the Devil Made It. New York, Alfred A. Knopf - Random
House, 1997.
- Bokor
Nándor: Helyszíni szemle. Hitchcock tetthelyein. Filmvilág, 1996/5.
- Bokor
Nándor: Hitchcock személyes szignója. Filmkultúra,
1995/11.
- Bond,
Kirk: The Other Alfred Hitchcock. Film
Culture, 1966. nyár, 41. szám.
- Bonitzer, Pascal: Notorius. In Everything
You Always Wanted to Know about Lacan (But Were Afraid to Ask Hitchcock).
Szerk. Slavoj Žižek. London - New York, Verso, 1992.
- Bonitzer, Pascal: The Skin and the Straw. In Everything You Always Wanted to Know about Lacan (But Were Afraid
to Ask Hitchcock). Szerk. Slavoj Žižek. London - New York, Verso,
1992.
- Booker,
M. Keith: American Film in the Long 1950s: From Hitchcock to Disney. In M.
Keith Booker: The Post-utopian Imagination: American Culture
in the Long 1950s. Westport, Conn., Greenwood Press, 2002.
- Borde,
Raymond és Chaumeton, Etienne:
Panorama du Film Noir Américain.
Paris, Edition du Minuit, 1957.
- Bori
Erzsébet: Jobb félni, mint megijedni. Hitchcock 100. Filmvilág, 1999/8.
- Boyd,
David (szerk.): Perspectives on Alfred Hitchcock. New York, G. K.
Hall, 1995.
- Boyd,
David: The Parted Eye: Spellbound
and Psychoanalysis. Senses of Cinema, 2000. május.
- Boyd,
David és Palmer, R. Barton (szerk.):
After Hitchcock: Influence, Imitation, and Intertextuality. Austin,
University of Texas Press, 2006.
- Braudy,
Leo: Hitchcock, Truffaut, and the Irresponsible Audience. Film
Quarterly, 1968. nyár.
- Braudy,
Leo: In Focus on Hitchcock.
Szerk. Albert J. LaValley, Prentice-Hall, 1972.
- Braudy,
Leo és Dickstein, Morris
(szerk.): Hitchcock and Moralist Narrative. In Great Film Directors : A Critical
Anthology. New
York, Oxford University Press, 1978.
- Brent,
Jessica: Beyond the Gaze: Visual Fascination and the Feminine Image in Silent
Hitchcock. Camera Obscura, 2004. május.
- Brill,
Lesley: The Hitchcock Romance: Love and Irony in Hitckcock's Films.
Princeton, Princeton University, 1988.
- Brill,
Lesley: Packs, Predators, and Love in Hitchcock's North by Northwest. In Crowds, Power, and Transformation in Cinema.
Detroit, Wayne State University Press, 2006.
- Brougher, Kerry, Tarantino,
Michael és Bowron, Astrid
(szerk.): Notorious: Alfred
Hitchcock and Contemporary Art. Oxford,
Museum of Modern Art, 1999.
- Brown,
Royal S.: Herrmann, Hitchcock, and the Music of the Irrational. Cinema
Journal, 1982. tavasz.
- Brown,
Royal S.: Back From Among the Dead: The Restoration of Alfred Hitchcock's Vertigo. Cineaste, 1997. tél.
- Bruce,
Graham Donald: Bernard Herrmann: Film Music and Narrative.
Ann Arbor, UMI Research Press, 1985.
- Brunius,
Jacques: Every Year In Marienbad, or The Discipline of Uncertainty. Sight and Sound, 1962. nyár.
-
Buchanan, Barbara J.: Women are Nuisance. Film Weekly, 1935. szeptember 20. [Interjú]
- Buchanan, Ian: Schizoanalysis and Hitchcock: Deleuze and <���
��0Ž��Ř��*�6_Ô����������em>The Birds. Strategies: Journal
of Theory, Culture & Politics, 2002. május.
- Busch,
Justin E.A.: The Centre Cannot Hold: Betrayals in Alfred Hitchcock's Topaz. CineAction, 2005. tavasz.
Butte, George: I
Know That You Know That I Know: Narrating Subjects from Moll Flanders to Marnie. Columbus, Ohio State University
Press, 2004.
- Calendo,
John: Alfred Hitchcock at the Drag Ball: When Being Blonde and Soulless Is
Not Enough. Bright Lights Film Journal, 2008. november.
Cameron, Ian: Hitchcock 1:
Hitchcock and the Mechanics of Suspense. Movie, October 1962. október.
- Cameron,
Ian: Hitchcock 2: Suspense and Meaning. Movie, 1963. január.
- Cameron,
Ian és Richard Jeffrey: The Universal Hitchcock. Movie, 1965. tavasz.
- Carson,
Diane: The Nightmare World of Hitchcock's Women. Florida State University
Co In The Kingdom of Dreams in Literature and
Film: Selected Papers from the Tenth Annual Florida State University
Conference on Literature and Film. Szerk. Douglas Fowler.
Tallahassee, University Presses of Florida, 1986.
- Castle,
Robert: The Mothering of Evil In Several Hitchcock Films. Bright Lights
Films Journal, 2007. május.
- Chandler, Charlotte: It's Only a Movie:
Alfred Hitchcock: A Personal Biography. New York, Simon &
Schuster, 2005. Magyarul: Ez csak egy film... Hitchcock életrajza.
Ford. Barna László. Budapest, Jokerex kiadó, 2005.
- Chandler, Raymond. In Focus on
Hitchcock. Szerk. Albert J. LaValley, Prentice-Hall, 1972.
- Chion,
Michel: The Cipher of Destiny. In Everything
You Always Wanted to Know about Lacan (But Were Afraid to Ask Hitchcock).
Szerk. Slavoj Žižek. London - New York, Verso, 1992.
- Chion,
Michel: The Fourth Side. In Everything
You Always Wanted to Know about Lacan (But Were Afraid to Ask Hitchcock).
Szerk. Slavoj Žižek. London - New York, Verso, 1992.
- Chion,
Michel: The Impossible Embodiment. In Everything
You Always Wanted to Know about Lacan (But Were Afraid to Ask Hitchcock).
Szerk. Slavoj Žižek. London - New York, Verso, 1992.
- Clayton,
David: Hitchcock Hates Actors. Filmindia,
1947. július. [Interjú]
- Cogeval,
Guy és Dominique Païni: Hitchcock and Art: Fatal Coincidences. Paris,
Pompidou Centre/Montreal: Fine Arts Museum of Montreal, 2001.
- Cohen,
Paula Marantz: Alfred Hitchcock: The Legacy of Victorianism.
University of Kentucky, Lexington, 1995.
- Cohen,
Clelia: L'oeil et la bouche. Cahiers du Cinéma, 1999/július-augusztus.
- Cohen,
Tom: Graphics, Letters, and
Hitchcock's Steps. Hitchcock
Annual, 1992.
- Cohen,
Tom: Anti-Mimesis From
Plato to Hitchcock. Cambridge, Cambridge University Press,
1994.
- Cohen,
Tom: Hitchcock's Cryptonymies: Volume II. War Machines.
Minneapolis, University of Minnesota Press, 2004.
- Cohen,
Tom: Hitchcock's Cryptonymies: Volume I. Secret Agents.
Minneapolis, University of Minnesota Press, 2005.
- Columpar, Corinn: Marnie: A
Site/Sight for the Convergence of Gazes. Hitchcock Annual,
1999-2000.
- Combs,
Richard: Perché Hitchcock? Sight and Sound, 1980. nyár.
- Condon,
Paul és Sangster, Jim: The
Complete Hitchcock. London, Virgin, 1999.
- Conomos,
John: The Vertigo of Time. Senses
of Cinema, 2000. május.
- Conrad,
Peter: The Hitchcock Murders. London, Faber & Faber, 2000.
- Cooke,
Lez: Hitchcock and the Mechanics of Cinematic Suspense. In Twentieth-Century
Suspense: The Thriller Comes of Age. Szerk. Clive Bloom. New
York, St. Martin's Press, 1990.
- Cooper,
David: Bernard Herrmann's Vertigo: A Film Score Handbook.
Westport, CT, Greenwood Press, 2001.
- Corber,
Robert J.: In the Name of National Security: Hitchcock, Homophobia, and
the Political Construction of Gender in Postwar America. Durham, Duke
University, 1994.
- Corliss,
Richard: Topaz. Film Quarterly, 1970. tavasz.
- Creekmur, Corey K. és Doty,
Alexander (szerk.): Out in Culture: Gay,
Lesbian, and Queer Essays on Popular Culture. London, Cassell, 1995.
- Crogan,
Patrick: Between Heads: Thoughts on the Merry Widow Tune in Shadow of a Doubt. Senses of
Cinema, 2000. május.
- Csillag
Márton: Jamaica Fogadó - Hitchcock, A.: Jamaica Inn (1939). Filmvilág,
2007/2.
Csillag Márton: A gyilkos; A csalás - Hitchcock,
A.: Murder; Skin Game (1930,
1931). Filmvilág, 2007/12.
- Csurka
István: Valaki a kamera mögött (Családi
összeesküvés). Filmvilág,
1979/19.
- Daggett,
David és Drumin, William A.: Hitchcock
and Philosophy: Dial M For Metaphysics. Chicago, Open Court, 2007.
-
Dagradam,
Elena: Strategia testuale e soggettiva
nel Spellbound. Carte
Semiotiche 1. 1985.
- Dániel
Ferenc: A Hitchcock-Kennel. Filmvilág,
1992/6.
- Dassanowsky, Robert von: A Caper of One's Own: Fantasy Female Liberation in
1960s Crime Comedy Film. Journal of Popular Film & Television,
2007. ősz.
- Dellolio, Peter J.: Expressionist Themes in Strangers on a Train. Literature/Film Quarterly, 2003.
31. évf. 4. szám.
- Derosa,
Steven: Writing with Hitchcock: The Collaboration of Alfred Hitchcock
and John Michael Hayes. New York, Faber & Faber, 2001.
- Derry,
Charles: The Suspense Thriller: Films in the Shadow of Alfred Hitchcock.
Jefferson, NC, McFarland, 1988.
Desowitz, Bill: Strangers on
Which Train? Film Comment,
1992. május-június.
- Deutelbaum, Marshall: Seeing in Saboteur.
Literature/ Film Quarterly,
1984/1.
Deutelbaum, Marshall és
Leland Poague (szerk.): A Hitchcock Reader. Ames, Iowa State
University Press, 1986.
- Devas,
Angela: How to be a Hero: Space, Place and Masculinity in The 39 Steps. Journal of Gender
Studies, 2005. március.
- Dick,
Bernard F.: Hitchcock's Terrible Mothers. Literature-Film Quarterly, 2000. október.
Directors on Hitchcock. Sight and Sound, 1999/augusztus.
- Doane,
Mary Ann: Caught and Rebecca: The Inscription of
Femininity as Absence. In Feminist Film Theory: A Reader. Szerk. Sue Thornham. New York,
New York University Press, 1999.
- Dolar,
Mladen: The Spectator Who Knew Too Much. In Slavoj Žižek (szerk.): Everything
You Always Wanted to Know about Lacan (But Were Afraid to Ask Hitchcock).
Verso, London, 1992.
- Dolar,
Mladen: A Father Who's Not Quite Dead. In Slavoj Žižek (szerk.): Everything
You Always Wanted to Know about Lacan (But Were Afraid to Ask Hitchcock).
Verso, London, 1992.
- Douchet,
Jean: Alfred Hitchcock. Paris,
Editions de l'Herne, 1967. [L'Herne Cinéma 1.]
- Douchet,
Jean: Hitch and his Audience. In Jim Hillier (szerk.): Cahiers du Cinéma: 1960-1968: New Wave,
New Cinema, Reevaluating Hollywood. Ford. David Wilson. Cambridge,
Harvard UP, 1992. Első kiadás: Cahiers
du Cinéma, 1960.
- Drumin,
William A.: Thematic and
Methodological Foundations of Alfred Hitchcock's Artistic Vision. Lewiston,
NY, Edwin Mellen Press, 2004.
- Dufreigne, Jean-Pierre: Hitchcock Style. New York, Assouline, 2004.
- Duncan,
Paul: Alfred Hitchcock: The Complete Films. Cologne, Taschen, 2003.
- Durgnat,
Raymond: Films and Feelings.
London, Faber & Faber, 1967.
- Durgnat,
Raymond: The Crazy Mirror. London,
Faber & Faber, 1969.
- Durgnat,
Raymond: Images of the Mind. Films
and Filming, 1970. március-november.
- Durgnat,
Raymond: A Mirror for England: British Movies From Austerity to
Affluence. New
York, Praeger, 1971.
- Durgnat,
Raymond: The Strange Case of Alfred Hitchcock: Or, The Plain Man's
Hitchcock. MIT Press, Cambridge, MA, 1974.
- Durgnat,
Raymond: The business of fear. Sight and Sound, 1999/augusztus.
- Durgnat,
Raymond: A Long Hard Look at Psycho. London, BFI Publishing, 2002.
- Eaton,
Michael: Drella and the MacGuffin Alfred Hitchcock meets Andy Warhol and
both get out of the encounter alive - just. Senses of Cinema, 2000.
május.
- Ede,
Francois: Hitchcock experimentateur. Cahiers du Cinema, 1997. március.
- Ede,
Francois: Sueurs froides pour une restauration. Cahiers du Cinema,
1997. március.
- Edelman,
Lee: Rear Window's Glasshole. In
Out Takes: Essays on Queer Theory and Film. Szerk. Ellis
Hanson. Durham, Duke University Press, 1999.
- Erb,
Cynthia Marie: ‘Have You Ever Seen the Inside of One of Those Places?' Psycho, Foucault, and the Postwar
Context of Madness. Cinema Journal, 2006. nyár.
- Esteve,
Michel (szerk.): Alfred Hitchcock. Párizs, Minard, 1971.
Eugene, Jean-Pierre: La
musique dans les films d'Alfred Hitchcock. Paris, Dreamland,
2000.
- Eyuboglu, Selim: The Authorial Text and Postmodernism: Hitchcock's Blackmail. Screen, 1991. tavasz.
- Fabe,
Marilyn: Hollywood Auteur: Alfred Hitchcock's Notorious. In uő: Closely Watched Films: An Introduction
to the Art of Narrative Film Technique. Berkeley, University of
California Press, 2004.
Fallaci, Oriana: Alfred
Hitchcock: Mr. Chastity. In uő: The Egotists: Sixteen Surprising Interviews.
Chicago, H. Regnery Co., 1963.
- Falk,
Quentin: Mr. Hitchcock. London, Haus
Books, 2007.
- Fawell,
John: Fashion Dreams: Hitchcock, Women, and Lisa Fremont. Literature/Film
Quarterly 28:4, 2000.
- Fawell,
John: Hitchcock's Rear
Window: The Well-Made Film. Carbondale, Southern Illinois
University Press, 2001.
- Fawell,
John: Torturing Women and Mocking Men: Hitchcock's Rear Window. Midwest Quarterly - A Journal of Contemporary
Thought, 2002. ősz.
- Fáy Miklós:
Az akusztikus félelem. Herrmann és Hitchcock. Filmvilág, 1998/6.
- Ferry,
Odette: Hitchcock, mon ami. Cahiers
du cinéma, Alfred Hitchcock különszám, Éditions de l'Étoile, 1980.
- Film Education and the British Film Institute.
Hitchcock: a teacher's guide.
- London, Film Education, 2000.
- Finler,
Joel W.: Alfred Hitchcock: The Hollywood Years. London, B.T. Batsford, 1992.
- Finler,
Joel W.: Hitchcock in Hollywood. Continuum, New York, 1992.
- Fisher,
R.: The Hitchcock Camera ‘I'. Filmmakers Newsletter, 1975. december.
- Fleming,
Alice Mulcahey: Alfred Hitchcock. In uő: The Moviemakers.
New York, St. Martin's Press, 1973.
- Fletcher, John: Primal Scenes and the Female Gothic: Rebecca and Gaslight.
Screen, 1995. tél.
- Foley,
J.: The Lady Vanishes. Bright
Lights, 1993/10.
- Fox,
Julian: Reader's Letters: Rebecca.
Films and Filming, 1970. október.
- Frank,
Mike: The Radical Monism of Alfred Hitchcock. In The Changing Face of Evil
in Film and Television. Szerk. Martin F. Norden. Amsterdam -
New York, Rodopi, 2007.
- Freeland, Cynthia: Natural Evil in the Horror Film: Alfred Hitchcock's The birds. In The Changing Face of Evil
in Film and Television. Szerk. Martin F. Norden. Amsterdam -
New York, Rodopi, 2007.
- Freeman,
David: The Last Days of Alfred Hitchcock: A Memoir Featuring the Screenplay
of "Alfred Hitchcock's The Short Night". Woodstock,
N.Y., Overlook Press, 1984.
- Freedman, Jonathan és Millington,
Richard H. (szerk.): Hitchcock's America. New York, Oxford
University Press, 1999.
- French,
Philip: Alfred Hitchcock - The Filmmaker as Englishman and Exile. Sight
and Sound, 1985. tavasz.
- Fründt,
Bodo: Alfred Hitchcock und seine Filme. München, Heyne, 1992.
- Fürstner Klára: Hitchcock MacGuffin oldala. Apertúra, 2006/4.
- Gabbard,
Glen O.: Vertigo: Female Objectification,
Male Desire, and Object Loss. Psychoanalytic Inquiry, 1998/2.
- Gallafent, Ed: The Dandy and the Magdalen: Interpreting the Long Take in
Hitchcock's Under Capricorn. In Style
and Meaning: Studies in the Detailed Analysis of Film. Szerk. John Gibbs és Douglas Pye. Manchester - New York,
Manchester University Press -Palgrave, 2005.
- Garncarz, Joseph: German Hitchcock. Hitchcock Annual, 2000-2001.
- Glancy,
H. Mark: The 39 Steps. London, I. B. Tauris, 2003.
- Godard,
Jean-Luc: The Wrong Man. In Godard on Godard. Szerk. és ford. Tom
Milne. New York, Da Capo, 1972.
- Godard,
Jean-Luc: Hitchcock and the Power of Cinema. In Cinema: the Archeology of Film
and the Memory of a Century (Archeologie du cinema et memoire d'une
siecle). Oxford,
UK - New York, Berg, 2005.
- Goodkin,
Richard E.: Film and Fiction: Hitchcock's Vertigo and Proust's Vertigo.
MLN, 1987. december.
- Goodwin,
James: Conrad and Hitchcock: Secret Sharers. In The English Novel and the
Movies. Szerk. Michael Klein és Gillian Parker. New York,
Ungar, 1981.
- Gordon,
Paul: Dial "M" for Mother: A Freudian Hitchcock. Madison, N.J., Fairleigh
Dickinson University Press, 2008.
- Gottlieb, Sidney: Early Hitchcock: The German Influence. Hitchcock
Annual, 1999-2000.
- Gottlieb, Sidney (szerk.): Hitchcock on Hitchcock: Selected Writings
and Interviews. Berkeley, University of California, 1995. Magyarul: Alfred
Hitchcock - Írások, beszélgetések. Szerk. Zalán Vince. Ford. Elekes
Dóra és Pölöskei Petra. Budapest, Osiris Kiadó, 2001.
- Gottlieb, Sidney (szerk.): Alfred Hitchcock Interviews. Jackson, University
Press of Mississippi, 2003.
Gottlieb, Sidney és Brookhouse, Christopher (szerk.): Framing Hitchcock (Contemporary Film
and Television Series): Selected Essays from the
Hitchcock Annual. Detroit, Wayne
State University Press, 2002.
Gottlieb, Sidney és allen, Richard (szerk.): The Hitchcock Annual Anthology: Selected
Essays from Volumes 10 -15. Wallflower
Press, 2008.
Grams, Martin Jr. és Wilkstrom, Patrik: The Alfred Hitchcock Presents Companion.
Churchville, MD, OTR Publishing, 2001.
Green, Susan: The Trouble
with Hitch. Premiere, 1994. február.
- Greig,
Donald: The Sexual Differentiation of the Hitchcock Text. Screen, 1987. tél.
- Greven,
David: Engorged with Desire: The Films of Alfred Hitchcock and the
Gendered Politics Eating. In Reel Food: Essays on Food and Film. Szerk. Anne L. Bower. New York,
Routledge, 2004.
- Greven,
David: Cruising, Hysteria, Knowledge: The
Man Who Knew Too Much. The European Journal of American Culture,
28.3, 2009.
- Grierson, John: Grierson on Documentary. Vál. és szerk. Forsyth
Hardy. New York, Praeger, 1972.
- Gross,
Larry: Parallel Lines: Hitchcock the Screenwriter. Sight & Sound, 1999. augusztus.
- Gunning,
Tom: Hitchcock and the Picture in the Frame. New England Review,
2007.
Haeffner, Nicholas: Alfred Hitchcock. Harlow, England - New York, Pearson Longman,
2005.
Hajdú Richárd: Felnézek és
lenézek. Szédülés Alfred Hitchcock A
Manderley-ház asszonya című filmjében. Apertúra, 2006. ősz.
- Haley,
Michael: The Alfred Hitchcock Album. Englewood Cliffs, N.J.,
Prentice-Hall, 1981.
- Hall,
John W.: Touch of Psycho?:
Hitchcock's Debt to Welles. Bright Lights, 1995/14.
- Halliwell, Martin: Images of Idiocy: The Idiot Figure in
Modern Fiction and Film.
Aldershot, Hants, England - Burlington, VT, Ashgate, 2004.
- Harbord,
Janet: Between Identification and Desire: Rereading Rebecca. Feminist Review, 1996. nyár.
- Hare,
William és Kendall, Robert:
Hitchcock and the Methods of Suspense. Jefferson, McFarland & Company,
Inc., 2007.
- Harris,
Robert A. és Lasky, Michael
S.: The Films of Alfred Hitchcock. Secaucus, NJ, Citadel Press,
1976.
Haskell, Molly: From Reverence to Rape:
The Treatment of Women in the Movies. New York, Penguin, 1974.
- Hawkins,
Joan: „See It from the Beginning": Hitchcock's Reconstruction of Film
History. Hitchcock Annual, 1999-2000.
- Hemmeter, Thomas M.: Hitchcock the Stylist. Michigan, Ann Arbor, 1981.
- Hemmeter, Thomas: Hitchcock's Melodramatic Silence. Journal of Film and
Video, 1996. tavasz-nyár.
48. évf. 1-2 szám.
- Hendershot, Cyndy: The Cold War Horror Film: Taboo and Transgression in The Bad Seed, The Fly, and Psycho. Journal of Popular Film
and Television, 2001.
tavasz.
- Hepworth, John: Hitchcock's Homophobia. In Out in Culture: Gay,
Lesbian, and Queer Essays on Popular Culture. Szerk. Corey K.
Creekmur és Alexander Doty. Durham, Duke University Press, 1995.
- Herbert,
Coleman (szerk.): The Man Who Knew Hitchcock: A Hollywood Memoir. Rowman
& Littlefield Publishers, Inc., 2007.
- Higham,
Charles: Hitchcock's World. Film Quarterly, 1962/63. december-január.
- Hinton,
Laura: A "Woman's" View: the Vertigo
Frame-up. Film Criticism, 1994/1995. tél.
-
Hitchcock, Alfred: Gas. The
Henley: Social Club Magazine of the Henley Company Ltd., 1919/1.
-
Hitchcock, Alfred: Films We Could Make. London Evening News, 1927. november. 16.
-
Hitchcock, Alfred: The Talkie King Talks. London Evening News, 1929. júnuis 25.
-
Hitchcock, Alfred: How a Talking Film Is Made. Film Weekly, 1929. november 18.
-
Hitchcock, Alfred: Two English Film Producers on British Girls
We Want for the Talkies. Daily Mail,
1930. március 10.
-
Hitchcock, Alfred: How I Choose My Heroines. In Langford Reed
és Hetty Spiers: Who's Who in Filmland.
London, Chapman and Hall, 1931.
-
Hitchcock, Alfred: Are Stars Necessary? Picturegoer, 1933. december 16.
-
Hitchcock, Alfred: Half the World in a Talkie: A Chat with
Alfred Hitchcock. London Evening News,
1934. március 5.
-
Hitchcock, Alfred: Stodgy British Pictures. Film Weekly, 1934. december 14.
-
Hitchcock, Alfred: If I Were Head of a Production Company. Picturegoer, 1935. január 26.
-
Hitchcock, Alfred: Why Thrillers Thrive. Picturegoer, 1936. január 18.
-
Hitchcock, Alfred: My Screen Memories: I Begin with a
Nightmare, written in collaboration with John K. Newnham. Film Weekly, 1936. május 2.
-
Hitchcock, Alfred: My Screen Memories: The Story Behind
„Blackmail". Film Weekly, 1936. május
9.
-
Hitchcock, Alfred: My Screen Memories: My Strangest Year. Film Weekly, 1936. május 16.
-
Hitchcock, Alfred: My Screen Memories: Making „The Thirty-nine
Steps". Film Weekly, 1936. május 23.
-
Hitchcock, Alfred: My Screen Memories: My Spies. Film Weekly, 1936. május 30.
-
Hitchcock, Alfred: Close Your Eyes and Visualize! Stage, 1936. július 13.
-
Hitchcock, Alfred: More Cabbages, Fewer Kings. Kinematograph Weekly, 1937, január 14.
-
Hitchcock, Alfred: Search for the Sun. New York Times, 1937. február 7.
-
Hitchcock, Alfred: Life Among the Stars. London News Chronicle, 1937. március 1.
-
Hitchcock, Alfred: Life Among the Stars.: Nita Naldi, Vamp. London News Chronicle, 1937. március 2.
-
Hitchcock, Alfred: Life Among the Stars: One Scene that Made a
Girl a Star. London News Chronicle,
1937. március 3.
-
Hitchcock, Alfred: Life Among the Stars: Hamdcuffed, Key Lost! London News Chronicle, 1937. március 4.
-
Hitchcock, Alfred: Life Among the Stars: How I Make My Films. London News Chronicle, 1937. március 5.
-
Hitchcock, Alfred: Much Ado About Nothing. The Listener, 1937. március 10.
- Hitchcock, Alfred: My Own Methods. Sight and Sound, 1937. nyár.
-
Hitchcock, Alfred: Nova Grows Up. Film Weekly, 1938. február 5.
- Hitchcock, Alfred: Crime Doesn't Pay. Film
Weekly, 1938. április 30.
- Hitchcock, Alfred: Some Aspects Of Direction. National Board of Review Magazine, 1938. október, 7. szám.
- Hitchcock, Alfred: Lecture at
Columbia University. 1939. március 30. [A Herrick Library-ben és a
MOMA Film Study Centerben található kézirat]
- Hitchcock, Alfred: Old Rats Are New Rats. Hollywood Reporter, 1939. október 28, 9. jubileumi szám.
- Hitchcock, Alfred: Introduction. In Eric Ambler: Intrigue: Four Great Spy Novels of Eric Ambler. New York,
Knopf, 1943.
- Hitchcock, Alfred: Hitchcock, Alfred és Harry Sylvester: Lifeboat. Collier's, 1943. november 13.
- Hitchcock, Alfred: The Film Thriller. In Film Review 1946-1947. Szerk. F.M. Speed. London, McDonald
& Co., 1947.
- Hitchcock, Alfred: The Hitch Touch. Band
Wagon, 1946. július.
- Hitchcock, Alfred: The First British Talkie. In The Elstree Story. London, Clerke & Cockeran/Associated
British Picture Corp., 1948.
- Hitchcock, Alfred: Let ‘Em Play God.
Hollywood Reporter, 1948. október 11, 18.
jubileumi szám.
- Hitchcock, Alfred: My Most Exciting Picture. Popular Photography, 1948. november.
- Hitchcock, Alfred: The Enjoyment of Fear. Good Housekeeping, 1949. február.
- Hitchcock, Alfred: Production Methods Compared. Cine-Technician, 1948. november-december, 75. szám.
- Hitchcock, Alfred: On Suspense and Other Matters. Films in Review,
1950. április. HITCHCOCK, Alfred: Master of Suspence: Being a Self
Analysis by Alfred Hitchcock. New
York Times, 1950. június 4. II/4.
Hitchcock, Alfred: Core of
the movie, the chase. [interjú]. The New York Times Magazine, 1950.
október 29.
- Hitchcock, Alfred: Death in the Crystal Ball. Coronet, 29, 1950. december.
- Hitchcock, Alfred: The Role I Liked Best...Saturday Evening Post, 1950. december 12.
- Hitchcock, Alfred: The Wise Man of Kumin. Coronet, 30, 1951. június.
- Hitchcock, Alfred: The Chloroform Clue: My Favourite True Mystery. American Weekly, 1953. március 22.
Hitchcock, Alfred: Interview
with Claude Chabrol. Cahiers du Cinéma, 1955. február.
- Hitchcock, Alfred: My Five Greatest Mysteries. Coronet, 38. 1955. szeptember.
Hitchcock, Alfred: Interview
with Catherine de la Roche. Sight
and Sound, 1955/56. tél.
- Hitchcock, Alfred: The Man Who Knew
Too Much. In Films of the Year
1955-56. Szerk. Peter Noble. London, Express Books, 1956.
- Hitchcock, Alfred: The Woman Who Knows Too Much. McCall's, 83. 1956. március.
Hitchcock, Alfred: Rencontre
avec Alfred Hitchcock, with François Truffaut. Cahiers du Cinéma,
1956. szeptember.
- Hitchcock, Alfred: H Speaking. Cosmopolitan,
141. 1956. október.
- Hitchcock, Alfred: How I'd Worry the Kremlin. This Week Magazine, 1956. november 11.
- Hitchcock, Alfred: Murder - With English on It. New York Times Magazine, 1957. március 3.
- Hitchcock, Alfred: The Great Hitchcock Murder Mystery. This Week Magazine, 1957. augusztus 4.
- Hitchcock, Alfred: Why You Need Thrills and Chills. This Week Magazine: The National Sunday Magazine, 1957.
szeptember 22.
- Hitchcock, Alfred: Hitchcock in the Lion's Den. This Week Magazine, 1958. október 26.
- Hitchcock, Alfred: AH in his fan mail. New
York Herald Tribune, 1959. január 6.
- Hitchcock, Alfred: Alfred Hitchcock Talking. Films and Filming, 1959.
július.
Hitchcock, Alfred: Alfred
Hitchcock. Film and Filming,
1959. július, 10. szám.
- Hitchcock, Alfred: Would You Like to Know Your Future. Guideposts Magazine, 1959. október, 8. szám.
- Hitchcock, Alfred: Why I Am Afraid of the Dark. Arts: Lettres, Spectacles, 1960. június 1-7. [Franciául:
Pourquoi j'ai peur la nuit.]
- Hitchcock, Alfred és Bogdanovich, Peter: The Cinema of Alfred Hitchcock. The Museum of Modern Art,
1962. ez már volt Bogdanovich-nál is
Hitchcock, Alfred: Elegance
Above Sex. Hollywood Reporter,
1962. november 20. 32. jubileumi szám.
Hitchcock, Alfred: Interview
with Ian Cameron and V.F. Perkins. In Movie, 1963. január 6.
- Hitchcock, Alfred: A Redbook Dialogue: AH and Dr. Fredric Wertham. Redbook, 120. 1963/április.
- Hitchcock, Alfred: Hitchcock Came to Collage. Hollywood Reporter, 1963. november 19. 33. jubileumi szám.
Hitchcock, Alfred: Hitchcock
on Style. Cinema, 1963. augusztus-szeptember.
- Hitchcock, Alfred: Foreword. In The
Filmgoer's Companion. Szerk. Leslie Halliwell. London, MacGibbon and
Kee, 1965.
- Hitchcock, Alfred: Award-Winner Hitchcock Performs Brilliantly. Morning Telegraph, 1965. március
12-13.
- Hitchcock, Alfred: Hitchcock and the Dying Art: His Recorded Comments. Film, 46. 1966. nyár.
- Hitchcock, Alfred: The Real Me (The Thin One). Daily Express, 1966. augusztus 9.
- Hitchcock, Alfred: Hitch. Take One,
1966. szeptember-október, 1. szám. HITCHCOCK, Alfred: Hitchcock Talks
About Lights, Cameras, Action. American
Cinematographer, 1967. május.
- Hitchcock, Alfred: Director Hitchcock Tells Young Film Directors How Easy
It Is. Making Films in New York,
2-4. 1968. augusztus.
- Hitchcock, Alfred: It's a Bird, It's a Plane, It's...The Birds. Take One,
1968. 10. szám.
- Hitchcock, Alfred: Film Production. In Encyclopaedia
Britannica, 1968, 15. kötet, 907-911.
- Hitchcock, Alfred: Rear Window.
Take One (Montreal), 1968. november-december.
Hitchcock, Alfred: In the
Hall of Mogul Kings. Times,
1969. június 23.
- Hitchcock, Alfred: Hitch. Films in London, 1969. október 19., október 25.
[Az interjút Bryan Forbes készítette]
- Hitchcock, Alfred: On Suspense and Mystery. Harper's Bazaar, 104. 1971. július, 70. szám.
- Hitchcock, Alfred: Your Fears Are My Life. Reveille, 1972. szeptember 23. és 29.
Hitchcock, Alfred: Alfred
Hitchcock: The German Years, an interview with B. Thomas. Action,
1973. január-február.
Hitchcock, Alfred: Alfred
Hitchcock's Psycho.
Szerk. Richard J. New York, Universe Books, 1974. ennke vszínűleg nem h. a
szerzője, hanem tematikus össz.
- Hitchcock, Alfred: Address to the Film Society of Lincoln Center. Film Comment, 10. 1974. július-augusztus,
4. szám.
Hitchcock, Alfred: Hitchcock,
an interview with Andy Warhol. Inter/View, 1974. szeptember.
Hitchcock, Alfred: The Benefits
of Shock. In Gavin Lambert: The Dangerous Edge. London, Barrie & Jenkins, 1975.
- Hitchcock, Alfred: Alfred Hitchcock Cooks His Own Goose. Harper's Bazaar, 109. 1975. december.
- Hitchcock, Alfred: Hitchcock at Work. Take
One, 1976, 2. szám.
- Hitchcock, Alfred: Foreword. In Charles
Champlin: The Flicks, or Whatever Became of Andy Hardy. Pasadena, Ward
Ritchie Press, 1977.
Hitchcock, Alfred: Surviving,
an interview with John Taylor. Sight and Sound, 1977. nyár.
Hitchcock, Alfred: All about
melodrama. Cahiers du Cinema, 1999. július-augusztus.
Hitchcock, Alfred: Mes
souvenirs de l'ecran. Cahiers du Cinema, 1999. július-augusztus.
Hitchcock vörösboros palackjai. (Serge July beszélgetése Jean-Luc Godard-ral.)
Ford. Kovács Ilona. Filmvilág,
1980/10.
Hitchcock's women on Hitchcock: a panel discussion with Janet Leigh, Tippi
Hedren, Karen Black, Suzanne Pleshette, and Eva Marie Saint. Literature-Film
Quarterly, 1999/április.
- Hitchcock
Poster Art: From the Mark H. Wolff Collection. Woodstock, NY, Overlook Press, 1999.
- Hitchcock, Patricia O'Connell és Bouzereau,
Laurent: Alma Hitchcock: The Woman Behind the Man. New York, Berkeley
Books, 2003.
- Hogan,
David J.: Dark Romance: Sexuality in the Horror Film. Jefferson,
North Carolina, McFarland, 1986.
- Hogyan készült a Madarak? (Beszélgetés Hitchcock munkatársaival.)
Ford. Gellért Gyöngyi. Filmvilág,
1983/1.
- Hopfl,
Heather: Hitchcock's Vertigo and
the Tragic Sublime. Journal of Organizational Change Management,
2002/1.
- Houston,
Penelope: The Figure in the Carpet. Sight
and Sound, 1963. ősz.
- Houston,
Penelope: Hitchcockery. Sight and Sound, 1968. ősz.
- Hughes,
Rowlan: Shadows and doubts: Hitchcock, Genre and Villainy. In The
Devil Himself: Villainy in Detective Fiction and Film. Szerk.
Stacy Gillis és Philippa Gates. Westport, Conn., Greenwood Press, 2002.
- Humphries, Patrick: The Films of Alfred Hitchcock. New York, Portland
House, 1986.
- Humphries, Patrick: Egy elfelejtett Hitchcock-film. Ford. Fésős András. Filmvilág, 1992/6.
Hungler Tímea: Kémhatások -
Hitchcock ügynök. Filmvilág,
2002/10.
- Hunter,
Evan: Me and Hitch. London, Faber and Faber, 1997.
- Hurley,
Neil P.: Alfred Hitchcock. In Religion in Film. Szerk. John
R. May és Michael Bird. Knoxville, University of Tennessee Press, 1982.
- Hurley,
Neil P.: Soul In Suspense: Hitchcock's Fright And Delight. Metuchen,
NJ, Scarecrow Press, 1993.
- Hutchings, Peter J.: Modernity: a film by Alfred Hitchcock. Senses of
Cinema, 2000. május.
- Jameson,
Frederic: Spatial Systems in North
by Northwest. In Slavoj Žižek (szerk.): Everything You Always
Wanted to Know about Lacan (But Were Afraid to Ask Hitchcock). Verso,
London, 1992.
- Janish
Attila: Psycho. Filmvilág, 1993/10.
- Janish
Attila: Kövér ember fekete ruhában. Találkozás Hitchcockkal. Filmvilág, 1999/8.
- Jelinek,
Elfriede: Az idő futásában; Az elapadó forrás győzelme - Alfred Hitchcock
Szédüléséhez. Nagyvilág, 2006/8.
- Jenkins,
Steve és Richard Combs: Hitchcock x 2. Refocussing the Spectator: Just
Enough Rope . . . Monthly Film
Bulletin, 1984.
február.
- Jensen,
Paul M.: Hitchcock Becomes ‘Hitchcock': The British Years. Baltimore,
Midnight Marquee Press, 2000.
- Johnson,
William: Marnie. Film Quarterly, 1964. ősz.
- Kaganski, Serge: Alfred Hitchcock. Paris, Pocket Archives/Hazan,
1997.
- Kamir,
Orit: Blackmail: Hitchcock's Sound
and the New Woman's Guilty Silence. In Framed: Women in Law and Film.
Durham, Duke University Press, 2006.
- Kaplan,
George.: Lost in the Wood. Film Comment, 1972. november-december.
- Kaplan,
E. Ann: Melodrama and Trauma: Displacement in Hitchcock's Spellbound. In Trauma Culture: The Politics
of Terror and Loss in Media and Literature. New Brunswick, N.J., Rutgers
University Press, 2005.
- Kapsis,
Robert E.: Alfred Hitchcock: Auteur or Hack? Cineaste, 1986. 14.
évf. 3. szám.
- Kapsis,
Robert E.: Hollywood Filmmaking and Reputation - Building: Hitchcock's The
Birds. Journal of
Popular Film and TV, 1987. tavasz.
- Kapsis,
Robert E: Hitchcock: The Making of a Reputation. Chicago, University
of Chicago, 1992.
- Kárpáti György: Félelem és rettegés Hitchcockban. Muszter, 2004/6.
- Kaska, Kathleen: The
Alfred Hitchcock Triviography & Quiz Book. Los Angeles, Renaissance Books, 1999.
- Kedves Hitch! D. O. Selznick levelei Alfred Hitchockhoz. Ford.
Ádám Péter. Filmvilág, 1995/12.
- Kehr,
Dave: Hitch's Riddle. Film Comment, 1984. május-június.
- Kelecsényi László: Truffaut - Hitchcock. Filmvilág,
1996/10.
Kelecsényi László: Féljünk
együtt! - Alfred Hitchcock. Filmvilág,
2002/4.
- Kelly,
David: Oedipus at Los Angeles: Hitch and the Tragic Muse. Senses of
Cinema, 2003. január-február.
- Kendall,
Lukas: Better Is To Catch a Thief : A History of Hitchcock II. Film
Score Monthly, 1995. július-augusztus. 59-60. szám.
- Kerzoncuf, Alain és Nándor, Bokor:
Alfred Hitchcock's Trailers. Senses of Cinema, 2005. tavasz.
- Kézdi-Kovács Zsolt: Technika és szorongás. Alfred Hitchcock halálára. Filmvilág, 1980/7.
- Kirkham,
Pat: The Jeweller's Eye. Sight & Sound, 1997. április.
- Kirshner, Jonathan: Alfred Hitchcock and the Art of Research. PS:
Political Science & Politics, 1996. szeptember.
- Kloppenburg, Josef: Die Dramaturgische Funktion der Musik in Filmen Alfred
Hitchcocks. Munich, W.
Fink, 1986.
- Knapp,
Lucretia: The Queer Voice in Marnie.
In Out in Culture: Gay, Lesbian, and Queer Essays on Popular Culture. Szerk. Corey K. Creekmur és
Alexander Doty. Durham, Duke University Press, 1995.
- Kolker,
Robert: Algebraic Figures: Recalculating the Hitchcock Formula. In Play it Again Sam: Retakes on Remakes.
Szerk. Andrew Horton. Berkeley & Los Angeles, University of California
Press, 1998.
- Kolker,
Robert (szerk.): Alfred Hitchcock's Psycho: A Casebook.
New York, Oxford Univ. Press, 2004.
Kraft, Jeff és Leventhal, Aaron: Footsteps in
the Fog: Alfred Hitchcock's San Francisco. Santa Monica, CA, Santa
Monica Press, 2002.
- Krohn,
Bill: L'autre fin de Vertigo. Cahiers
du Cinema, 1997. március.
Krohn, Bill: Hitchcock at
Work. London, Phaidon Press, 2000.
- Krohn,
Bill: Hitchcock-Dali, le rêve mutilé. Cahiers du Cinema, 2001. július-augusztus.
- Krohn,
Bill: Ambivalence (Suspicion). Hitchcock
Annual, 2002-2003.
- Kucka
Péter (Vál. és szerk.): Alfred
Hitchcock rejtélyes történetei. Budapest, Kozmosz, 1988.
- Lavalley, Albert J. (szerk.): Focus
on Hitchcock. Englewood Cliffs, N.J., Prentice-Hall, 1972. [Film
focus. A Spectrum book.]
- Lawrence, Amy: Constructing a priest, silencing a saint: The PCA and I Confess (1953). Film History, 2007. július.
- Lee,
Sander H.: Escape and Commitment in Hitchcock's Rear Window. Post Script, 1988/2.
- Leff,
Leonard J.: Hitchcock and Selznick: The Rich and Strange Collaboration
of Alfred Hitchcock and David O. Selznick in Hollywood. New York, Weidenfeld
& Nicolson, 1987.
- Leff,
Leonard J.: Ingrid in the Lion's Den: Cutting Notorious. Film Comment, 1999. március.
- Lehman,
Ernest: He Who Gets Hitched. American Film, 1978. május.
- Lehman,
Ernest: Hitch. American Film, 1980. augusztus.
- Lehman,
Ernest: North by Northwest. Classic Screenplays. London, Faber
& Faber, 1999.
- Lehmann,
Ulrich: Language of the PurSuit: Cary Grant's Clothes in Alfred Hitchcock's
North by Northwest. Fashion
Theory: The Journal of Dress Body and Culture, 2000/4.
- Leigh,
Janet: Psycho: Behind The Scenes of The Classic Thriller. New York,
Harmony Books, 1995. Magyarul részlet: Zuhany Hitchcockkal. Ford. Bokor Nándor. Filmvilág,
1996/12.
- Leitch,
Thomas M.: Find The Director and Other Hitchcock Games. Athens, University
of Georgia, 1991.
- Leitch,
Thomas M.: It's the Cold War, Stupid: An Obvious History of the Political
Hitchcock. Literature-Film Quarterly, 1999. január.
- Leitch,
Thomas M.: 101 Ways to Tell Hitchcock's Psycho from Gus Van Sant's. (Gus Van Sant's 1998 remake of
Alfred Hitchcock's Pyscho) Literature-Film
Quarterly, 2000. október.
- Leitch,
Thomas M.: The Encyclopedia of Alfred Hitchcock. New York, Checkmark
Books/Facts on File, 2002.
- Leitch,
Thomas M.: Hitchcock and His writers: Authorship and Authority in Adaption.
In Authorship in Film Adaptation Szerk. Jack Boozer. Austin,
University of Texas Press, 2008.
- Leonard,
Garry M.: A Fall from Grace: The Fragmentation of Masculine Subjectivity
and the Impossibility of Femininity in Hitchcock's Vertigo. American Imago, 1990. ősz-tél.
- Light,
Alison: Rebecca. Sight and
Sound, 1996. május.
- Lightman, Herb: Hitchcock Talks about Light, Camera, Action. American
Cinematographer, 1967. május.
- Linderman, Deborah: The
Screen in Hitchcock's Blackmail.
Wide Angle 4, 1980.
- Macnab,
Geoffrey: Alfred Hitchcock: The Wartime Resistance Films. Sight &
Sound, 2009. február.
- Luna,
Alina M.: To Spare a Fly and Harm a Son: Hitchcock's Norma Bates. In Visual
Perversity: A Ee-articulation of Maternal Instinct. Lanham,
Md., Lexington Books, 2004.
- Magistrale, Tony: The Terror of Hitchcock. In Abject Terrors: Surveying
the Modern and Postmodern Horror Film. New York, Peter Lang,
2005.
- Magny,
Joel: Encore un effort pour etre hitchcocko-hawksiens! Cahiers du
Cinema, 1997. október.
- Marker,
Chris: A Free Replay (Notes on Vertigo).
In Fohn Boorman és Walter Donahue (szerk.): Projections 4 1/2.
London és Boston, Faber and Faber, 1995.
- Martin,
Carey: The Master of Suspense and the Acrobat of the Drawing Room: How the
Relationship of Cary Grant and Alfred Hitchcock Shaped Their
Collaborations in Suspicion, Notorious, To Catch a Thief and
North by Northwest. The Film Journal, 12. szám. 2005.
április.
- Martin, Joel W. és Ostwalt,
Conrad E. Jr. (szerk.): Screening
the Sacred: Religion, Myth and Ideology in Popular American Film. Boulder, Westview Press, 1995.
- Martin,
Peter: Film Masters and Film Mentors: Peter Martin Calls on Hitchcock. In
Film Makers on Film Making; Statements on Their Art by Thirty Directors.
Szerk. Harry M. Geduld. Bloomington, Indiana University Press, 1967.
- Maxfield, James F.: A Dreamer and His Dream. Film Criticism, 1990. tavasz.
- Maxford,
Howard: The A-Z of Hitchcock. London, B.T. Batsford, 2002.
- McCarty, John és
Brian Kelleher: Alfred Hitchcock Presents: An Illustrated Guide To The
Ten-Year Television Career Of The Master Of Suspense. New York, St.
Martin's Press, 1985.
- McDougal, Stuart Y.: The Director Who Knew Too Much: Hitchcock Remakes
Himself. In Play It Again, Sam: Retakes on Remakes. Szerk. Andrew Horton and Stuart
Y. McDougal. Berkeley, University of California Press, 1998.
- McDevitt, Jim és Juan, Eric San: A Year of
Hitchcock: 52 Weeks with the Master of Suspense. The Scarecrow Press,
Inc., 2009.
- McELHANEY, Joe: The Death of
Classical Cinema: Hitchcock, Lang, Minnelli. State University of New
York Press, 2006.
- McGilligan, Patrick: Alfred
Hitchcock: A Life in Darkness and Light. Regan Books/HarperCollins, New
York, 2003.
- McGonigal, Jane:
Watching Horror: A Gendered Look at Terrorism, or, Everything I Need to
Know I Learned in Psycho. Senses
of Cinema, 2001. november-december.
- Metz,
Walter: Modernity in Fritz Lang and Alfred Hitchcock. In Cinema
and Modernity Szerk. Murray Pomerance. New Brunswick, N.J.,
Rutgers University Press, 2006.
- Michie,
Elsie B.: Unveiling Maternal Desires: Hitchcock and American Domesticity.
In Hitchcock's America. Szerk. Jonathan Freedman és Richard Millington. New
York, Oxford University Press, 1999.
- Millar,
Gavin: Hitchcock versus Truffaut. Sight
and Sound, 1969. tavasz.
- Miller,
Ann: Goddam!?! Blake and Mortimer Meet Hitchcock. French Studies
Bulletin: A Quarterly Supplement,
1998. nyár.
- Miller,
D. A.: Anal Rope. In Inside/Out:
Lesbian Theories, Gay Theories. Szerk. Diana Fuss. New York,
Routledge, 1991.
Miller, Gabriel.: Beyond the
Frame: Hitchcock, Art, and the Ideal. Post Script, 1986. tél.
- Miller,
Toby: Thirty-nine Steps to ‘the borders of the possible' by Alfred
Hitchcock, amateur observer. In Spyscreen: Espionage on Film and TV from
the 1930s to the 1960s.
Oxford - New York, Oxford University Press, 2003.
- Modleski, Tania: ‘Never to Be Thirty-Six Years Old': Rebecca as Female Oedipal Drama. Wide Angle, 1982/1.
- Modleski, Tania: The Women Who Knew Too Much: Hitchcock And Feminist
Theory. Routledge, New York, 1988.
- Moerbeek, Kees: Alfred Hitchcock:
The Master of Suspense: A Pop-up Book. Simon & Schuster Children's
Publishing, 2006.
- Mogg,
Ken: The Alfred Hitchcock Story. London, Titan Books, 1999.
- Mogg,
Ken: Hitchcock Made Only One Horror Film: Matters of Time, Space, Causality,
and the Schopenhauerian Will. In Dark Thoughts: Philosophic Reflections
on Cinematic Horror.
Szerk. Steven Jay Schneider, Daniel Shaw. Lanham, Md., Scarecrow Press,
2003.
- Mogg,
Ken: The Day of the Claw: A Synoptic Account of Alfred Hitchcock's The Birds. Senses of Cinema,
2009. 51. évf.
- Molnár
Gál Péter: Játék a bizonytalansággal
(Madarak). Filmvilág, 1983/1.
- Molnár
Gál Péter: Anaké a fürdőszobában.
Hitchcock-filmek. Filmkultúra,
1985/december.
- Montagu,
Ivor: Working with Hitchcock. Sight and Sound, 1980. nyár.
- Montes-Huidobro, Matias: From Hitchcock to Garcia Marquez: The
Methodology of Suspense. In Critical Perspectives on Gabriel Garcia
Marquez. Szerk. Bradley A. Shaw és Nora Vera-Godwin. Lincoln,
Neb., Society of Spanish and Spanish-American Studies, 1986.
- Moral, Tony Lee: Hitchcock and
the Making of Marnie. Lanham,
Scarecrow Press, 2002.
- Morris,
Christopher D.: Psycho's
Allegory of Seeing. Literature/Film Quarterly, 1996. január.
- Morris,
Christopher D.: The Direction of North
by Northwest. Cinema Journal, 1997. nyár.
- Morris,
Christopher D.: Torn Curtain's
Futile Talk. Cinema Journal, 1999. ősz.
- Morris,
Christopher D.: Ro/pe. Film Criticism, 1999/2000. tél.
- Morris,
Christopher D.: Reading the birds and The
Birds. Literature-Film Quarterly, 2000. október.
- Morris,
Christopher D.: The Hanging Figure: On Suspense and the Films
of Alfred Hitchcock.
Westport, Conn., Praeger, 2002.
- Mott,
George: Vertigo. Psychoanalytic
Review, 1997. augusztus.
- Narboni,
Jean (szerk.): Alfred Hitchcock. Párizs, L'Étoile, 1980.
-
Narboni,
Jean: Visages d'Hitchcock. Cahiers du
cinéma, 8: Alfred Hitchcock.
Paris, 1980.
- Naremore, James: Filmguide to Psycho.
Indiana University Press, 1973.
- Negra,
Diane: Coveting the Feminine: Victor Frankenstein, Norman Bates, and
Buffalo Bill. Literature/ Film Quarterly, 1996/2.
- Nemes
Károly: Alfred Hitchcock. Budapest, Filmbarátok Kiskönyvtára.
Magyar Filmtudományi Intézet és Filmarchivum, 1984.
- Ness,
Richard R.: Hitchcock, Bergman, and the Divided Self. Hitchcock Annual, 2002-2003.
- Nichols,
Mary P. és Denise Schaeffer: Art and Liberalism in Hitchcock's Rear Window. Perspectives on
Political Science, 1999.
nyár.
- Nourmand, Tony, Wolff,
Mark H. és Marsh, Graham
(szerk.): Hitchcock poster art. London, Aurum, 1999.
- Odahashian, Barbara: Portrait of an Artist: Hitchcock's Vertigo. Hitchcock Annual, 1999-2000.
Oliver, Kelly: Alfred
Hitchcock: Fowl Play and the Domestication of Horror. In Cinematic
Thinking: Philosophical Approaches to the New Cinema. Szerk.
James Phillips. Stanford, California, Stanford University Press, 2008.
- Orr,
John: Hitchcock and
Twentieth-Century Cinema. London - New York, Wallflower Press, 2005.
- Osteen,
Mark: "It Doesn't Pay to Antagonize the Public": Sabotoage and Hitchcock's Audience.
Literature-Film Quarterly, 2000. október.
- Paglia,
Camille: The Birds. London, British Film Institute, 1998. [BFI Film
Classics]
Pápai Zsolt: Alfred Hitchcock
Experimenta - A kísérleti filmes Hitchcock. Filmvilág, 2005/2.
Pataki Katalin: Titkok és
burkok Hitchcock Londoni randevú
című filmjében. Apertúra, 2006.
ősz.
- Patalas,
Enno: Alfred Hitchcock. München,
Deutscher Taschenbuch Verlag,
1999.
- Pelko,
Stojan: Punctum Caecum, or, Of
Insight and Blindness. In Slavoj Žižek (szerk.): Everything You Always
Wanted to Know about Lacan (But Were Afraid to Ask Hitchcock). Verso,
London, 1992.
- Perkins,
V. F.: Rope. Movie, 1963. február-március.
- Perkoff,
Leslie: The Censor and Sydney Street. World
Film News, 1938. március. [Interjú]
- Perry,
Dennis R.: Imps of the Perverse: Discovering the Poe/Hitchcock Connection.
Literature/Film Quarterly, 1996. október. 24. évf. 4. szám.
- Perry,
Dennis R.: Bibliography of Scholarship Linking Alfred Hitchcock and Edgar
Allan Poe. Hitchcock Annual,
2000-2001.
Perry, Dennis R.: Hitchcock
and Poe: The Legacy of Delight and Terror. Lanham, Md.,
Scarecrow Press, 2003. [Filmmakers series.]
- Perry,
George: The Films of Alfred
Hitchcock. New York, Dutton Studio Vista, 1965.
- Perry,
George: Hitchcock. London, Macmillan, 1975. [The Movie Makers.]
- Pett,
John: A Master of Suspense. Films and Filming, 1959. november-december.
- Peucker,
Brigitte: The Scene of Art in Hitchcock I and II. In The Material Image: Art
and the Real in Film. Stanford, Calif., Stanford University
Press, 2007.
- Phillips, Gene D: Alfred Hitchcock. Boston, Twayne Publ., 1984.
- Pisters,
Patricia: Hitchcock's Universe: Žižek and Deleuze. In The Matrix of Visual Culture:
Working with Deleuze in Film Theory. Stanford, Calif., Stanford
University Press, 2003.
- Pokolraszállás (Hitchcock Auschwitz-filmjéről). Ford. Kajtár
Mária. Filmvilág, 1984/3. Eredeti
megjelenés: Der Spiegel,
1983/33.
- Poague,
Leland A.: The Detective in Hitchcock's Frenzy : His Ancestors and
Significance. Journal of Popular Film, 1973. tél.
- Poague, Leland:
Criticism and/as History: Rereading Blackmail.
In A Hitchcock Reader. Szerk.
Marshall Deutelbaum és Leland Poague. Ames, Iowa State UP, 1986.
- Polan,
Dana: The Light Side of Genius: Hitchcock's Mr. and Mrs. Smith in the Screwball Tradition. In Comedy/Cinema/Theory. Szerk. Andrew Horton. Berkeley,
University of California Press, 1991.
- Pomerance, Murray: Finding release: Storm
Clouds and The Man Who Knew too Much.
In Music and cinema.
Szerk. James Buhler, Caryl Flinn és David Neumeyer. Hanover,
NH, University Press of New England - Wesleyan University Press, 2000.
- Pomerance, Murray: Two Bits for Hitch: Small Performanace and Gross
Structure in The Man Who Knew Too Much (1956). Hitchcock Annual, 2000-2001.
- Pomerance, Murray: An Eye For Hitchcock. New Brunswick, NJ, Rutgers
University Press, 2004.
- Pomerance, Murray: Hitchcock and the Dramaturgy of Screen Violence. In New
Hollywood Violence.
Szerk. Steven Jay Schneider. Manchester - New York, Manchester University
Press - Palgrave, 2004.
- Pomerance, Murray: Hitchcock Quotes. Quarterly Review of Film and Video,
2006/2.
- Pomerance, Murray: Light, Looks, and The
Lodger. Quarterly Review of Film and Video, 2009. október.
- Potts,
Neill: Character Interiority: Space, Point of View, and Performance in
Hitchcock's Vertigo. In Style
and Meaning: Studies in the Detailed Analysis of Film. Szerk.
John Gibbs és Douglas Pye. Manchester - New York, Manchester University
Press -Palgrave, 2005.
- Pratley,
Gerald: Alfred Hitchcock's Working Credo. Films in Review, 1952. december.
- Preminger, Aner: Francois Truffaut Rewrites Alfred Hitchcock: A Pygmalion
trilogy. Literature-Film Quarterly, 2007. július.
- Pressler, Michael: Hitchcock's Suspicion:
Reading between the Lines. Studies in the Humanities, 2004. június.
- Price,
Theodore: Hitchcock and
Homosexuality: His 50-Year Obsession with Jack The Ripper and The
Superbitch Prostitute - A Psychanalytic View. Metuchen, NJ, Scarecrow,
1992.
- Raubicheck, Walter és Srebnick,
Walter (szerk.): Hitchcock's Rereleased Films: From Rope To Vertigo. Detroit,
Wayne State University, 1991.
- Raubicheck, Walter (szerk.): Working with Hitchcock: A Collaborators' Forum
with Patricia Hitchcock, Janet Leigh, Teresa Wright, and Eva Marie Saint. Hitchcock
Annual, 2002-2003.
Rebello, Stephen: Alfred
Hitchcock and The Making of Psycho.
New York, Dembner Books, 1990.
Regnault, François: Système
formel d'Hitchcock (fascicule de résultats). Cahiers du cinéma, Alfred Hitchcockról szóló különszám, 1980.
Ringel, Harry: Blackmail: The Opening of Hitchcock's
Surrealist Eye. Film Heritage
9.2, 1974.
- Rohmer,
Eric és Chabrol, Claude: Hitchcock. Paris, Editions
universitaires, 1957. [Classiques du cinema 6.]
- Rohmer,
Eric és Chabrol, Claude: Hitchcock:
The First Forty-Four Films. Ford. Stanley Hoffman. New York, Ungar,
1979.
- Rohmer,
Eric: Alfred Hitchcock's Vertigo. In
The Taste for the Beauty. Ford.
Carol Vok. New York - Cambridge, UK, Cambridge UP, 1989.
- Rossi,
J.: Hitchcock's Foreign Correspondent. Film and History, 1982. május.
- Rothman,
William: The Murderous Gaze. Cambridge,
MA, Harvard University Press, 1982.
- Rothman,
William: The Villain in Hitchcock. In The "I" of the Camera: Essays
in Film Criticism, History, and Aesthetics. Cambridge - New
York, Cambridge University Press, 1988.
- Rothman,
William: Thoughts on Hitchcock's Authorship. In The "I" of the
Camera: Essays in Film Criticism, History, and Aesthetics. Második
kiadás. Cambridge, UK - New York, Cambridge University Press, 2004.
- Royer,
Carl: „And I Brought You Nightmares": The Play of Horror in Hitchcock's Films.
In The Spectacle of Isolation in Horror Films: Dark Parades. New York, Haworth Press, 2005.
- Ryall,
Tom: Alfred Hitchcock and The British Cinema. London, Croom Helm,
1986.
- Ryall,
Tom: Blackmail. London, British Film Institute, 1993. [BFI Film
Classics]
- Ryall,
Tom: One Hundred and Seventeen Steps toward Masculinity. In You
Tarzan: Masculinity, Movies and Men. Szerk. Pat Kirkham és
Janet Thumim. New York, St. Martin's Press, 1993.
- Saada,
Nicolas: Vertige de la musique. Cahiers du Cinema, 1997. március.
- Saada,
Nicolas és Toubiana, Serge:
Alfred Hitchcock, portrait(s) de l'artiste en jeune homme. Cahiers du
Cinema, 1999. július-augusztus.
- Saito,
Ayako: Hitchcock's Trilogy: A Logic of Mise-en-scène. In Endless
Night: Cinema and Psychoanalysis, Parallel Histories. Berkeley,
University of California Press, 1999.
- Salamon,
Linda Bradley: Screening Evil in History: Rope, Compulsion, Scarface, Richard III. In The
Changing Face of Evil in Film and Television. Szerk. Martin F.
Norden. Amsterdam - New York, NY, Rodopi, 2007.
- Salmon,
Frank: Summerson and Hitchcock:
Centenary Essays on Architectural Historiography. Paul Mellon Centre
for Studies in British Art, 2006.
- Salotto,
Eleanor: Gothic Returns in Collins,
Dickens, Zola, and Hitchcock. New York, Palgrave Macmillan, 2006.
- Salt,
Barry: . . . Film in a Lifeboat? Film History (London),
1994. tavasz. 6. évf. 1. szám.
- Samuels,
Robert: Hitchcock's Bi-Textuality: Lacan, Feminisms, and Queer Theory.
Albany, SUNY Press, 1998.
- Samuels,
Robert: Vertigo: Sexual Distorientation
and the Engendering of the Real. Gender & Psychoanalysis, 2000.
tél.
- Sarris,
Andrew: The Trouble with Hitchcock. Film Culture, 1955. tél.
- Sarris,
Andrew: Alfred Hitchcock, Prankster of Paradox. Film Comment, 1974.
március-április.
- Sarris,
Andrew: Alfred Hitchcock. In "You Ain't Heard Nothin' Yet":
The American Talking Film, History & Memory, 1927-1949. New
York, Oxford University Press, 1998.
- Schaffer, Bill: Cutting the Flow: Thinking Psycho. Senses of Cinema, 2000. május.
- Scharff,
Stefan: Alfred Hitchcock's High Vernacular: Theory and Practice. New
York, Columbia University Press, 1991.
- Scharff,
Stefan: The Art of Looking in Hitchcock's Rear Window. New York, Limelight Editions, 1997.
- Schmenner, Will és Granof, Corinne
(szerk.): Casting a Shadow: Creating
the Alfred Hitchcock Film. Northwestern University Press, 2007.
- Schneider, Lissa: The Woman Alone in Conrad and Hitchcock. In Conrad
on Film. Szerk.
Gene M. Moore. Cambridge - New York, Cambridge University Press, 1997.
- Sharrett, Christopher: The Myth of Apocalypse and the Horror Film: The Primacy
of Psycho and The Birds. In Framing Hitchcock: Selected
Essays from the Hitchcock Annual. Detroit, Wayne State University Press, 2002.
- Shell,
Marc: The Cast of Rear Window; Or,
Cinema and Akinesia. In Polio and Its Aftermath: The Paralysis
of Culture. Cambridge, Mass., Harvard University Press, 2005.
- Siclier,
Jacques: Le Mythe de la Femme Dans le Cinéma
Américain. Editions du Cerf, 1956.
- Silver,
A.J.: Fragments of a Mirror: Uses of Landscape in Hitchcock. Wide Angle,
1976. 1. évf. 3. szám.
- Simer,
D.: Hitchcock and the Well-Wrought Effect. Literature/ Film Quarterly,
1975. nyár.
- Simone,
Sam P.: Hitchcock as Activist: Politics and The War Films. Ann
Arbor, Mich., UMI Research Press, 1985.
- Simsolo,
Noël: Alfred Hitchcock. Paris, Seghers,
1969.
- Singer,
Irving: Three Philosophical
Filmmakers: Hitchcock, Welles, Renoir. Cambridge, Mass, MIT Press,
2004.
- Sinyard,
Neil: The Films of Alfred Hitchcock. London, Multimedia Books,
1994.
- Skerry,
Philip J.: Psycho in The
Shower: The History of Cinema's Most Famous Scene. New York, Continuum,
2009.
- Sloan,
Jane E.: Alfred Hitchcock: A Guide to References and Sources. New York, G.K. Hall, 1993.
- Sloan,
Jane E.: Alfred Hitchcock: a Filmography and Bibliography. The Definitive Filmography. Berkeley,
University of California Press, 1995.
- Smith,
Allan Lloyd: Marnie, the Dead
Mother, and the Phantom. Hitchcock Annual, 2002-2003.
- Smith,
J.M.: Conservative Individualism: A Selection of English Hitchcock. Screen,
1972. ősz.
- Smith,
Steven C.: A Heart at Fire's Center: The Life and Music of Bernard Herrmann. Berkeley, University of
California Press, 1991.
- Smith,
Susan: Hitchcock: Suspense, Humour and Tone. London, British
Film Institute, 2000.
- Sonbert,
Warren: Alfred Hitchcock: Master of Morality. Film Culture, 1966. nyár.
- Speidel,
Suzanne: Time of Death in Joseph Conrad The Secret Agent and Alfred Hitchcock's Sabotage. In The Classic Novel: From Page to Screen.
Szerk. Robert Giddings és Erica Sheen. Manchester, Manchester University
Press, 2000.
- Spoto,
Donald: The Art of Alfred Hitchcock: Fifty Years of his Motion Pictures.
Második kiadás. Doubleday, New York, 1992. Első kiadás: 1976.
- Spoto,
Donald: The Dark Side of Genius: The Life of Alfred Hitchcock.
Boston, Little Brown, 1983. Magyarul részlet: Alfred Hitchcock valódi
élete. Ford. Kovács Ilona. Filmvilág,
1990/3.
- Stam,
Robert: Hitchcock and Bunuel: Authority, Desire, and the Absurd. In Hitchcock's Rereleased Films: From Rope to Vertigo. Szerk. Walter
Raubicheck és Walter Srebnick. Detroit, Wayne State UP, 1991.
- Stanbrook, Alan: The Lady Vanishes.
Films and Filming, 1963. július.
- Steffen-Fluhr, Nancy: Disabled by Desire: Body Doubles in Rear Window (1942), Rear Window (1954), and Rear Window (1998). Post Script, 2003. nyár.
- Sterritt, David: The Films of Alfred Hitchcock. Cambridge
University, Cambridge, 1993.
- Straumann, Barbara: Figurations of Exile in Hitchcock and
Nabokov. Edinburgh, Edinburgh University Press, 2008.
- Strauss,
Marc Raymond: Alfred Hitchcock's Silent Films. Jefferson, NC, McFarland,
2004.
- Strauss,
Marc Raymond: Hitchcock Nonetheless:
The Master's Touch in His Least Celebrated Films. McFarland &
Company, Inc., 2006.
- Suarez,
Juan A.: The Rear View: Paranoia and Homosocial Desire in Alfred Hitchcock's
Rear Window. In Gender,
I-Deology: Essays on Theory, Fiction and Film. Szerk. Chantal Cornut-Gentille
D'Arcy és Jose Angel Garcia Landa. Amsterdam - Atlanta, Rodopi, 1996.
[Postmodern Studies 16]
- Sullivan, Jack. Hitchcock's Music. New Haven, Yale University
Press, 2006.
- Sussex,
Elizabeth: The Fate of F3080. Sight and Sound, 1984. tavasz.
- Taylor,
John Russell: Hitch: The Life and Times of Alfred Hitchcock. New York,
Pantheon, 1978.
- Taylor,
Sue: The Man Who Saw Too Much. (Hitchcock and art! fatal coincidences) Art
in America, 2001. június.
-
Thompson,
Kristin: The Duplicitous Text:
An Analysis of Stage Fright. Film
Reader, 2, 1977.
- Thomson,
David: Movie Man, Secker &
Warburg, 1967.
- Thomson,
David: The Moment of Psycho:
How Alfred Hitchcock Taught America to Love Murder. New York, Basic
Books, 2009.
- Todd,
Ian Scott: Hitchcock's ‘Good-looking Blondes': First Glimpses and Second Glances.
In Situating the Feminist Gaze and Spectatorship in Postwar Cinema.
Szerk. Marceline Block. Newcastle, Cambridge Scholars, 2008.
- Truffaut, François: Un trousseau de fausse clés. Cahiers du cinéma 39, 1954. Angolul: Skeleton Keys. Film
Culture, 1964. tavasz.
- Truffaut, François: Le Cinema Selon Hitchcock.
Közreműködött: Helen Scott. Paris, R. Laffont, 1966. Angolul: Hitchcock. London, Panther, 1969. Magyarul:
Truffaut-Hitchcock. Ford. Ádám
Péter és Bikácsy Gergely. Budapest, Magyar Filmintézet - Pelikán Kiadó, 1996.
- Truffaut, François: The Wrong Man. In
The Films of My Life. Ford.
Leonard Maychew. New York, Touchstone, 1978.
- Tuska,
Jon: Encounters with filmmakers: eight career studies. New
York, Greenwood Press, 1991. [Contributions to the study of popular culture]
Varga Zoltán: Megszállottak -
Hitchcock és Bunuel. Filmvilág,
2005/2.
Varró Attila: Rövid éjszaka -
Hitchcock utolsó filmterve. Filmvilág,
2005/2.
- Vest,
James M.: The Controller Controlled: Hitchcock's Cameo in Torn Curtain. Hitchcock Annual,
1998-1999.
- Vest,
James M.: Phones as Instruments of Betrayal in Alfred Hitchcock's Bon Voyage and Aventure Malgache. French Review, 1999. február.
- Vest,
James M.: Alfred Hitchcock's Cameo in Vertigo.
Hitchcock Annual, 1999-2000.
- Vest,
James M.: The Emergence of an Auteur: Hitchcock and French Film Criticism,
1950-1954. Hitchcock Annual, 2001-2002.
Vest, James
M.: Hitchcock and France: The Forging of an Auteur. Westport,
Conn., Praeger, 2003.
- Wallace,
L.: Continuous Sex: The Editing of Homosexuality in Bound and Rope. Screen, 2000. tél.
- Walker,
Michael: Hitchcock's Motifs. Amsterdam, Amsterdam University Press,
2005.
- Wark,
McKenzie: Vectoral Cinema. Senses of Cinema, 2000. május.
- Waugh,
Thomas: Hauling an Old Corpse Out of Hitchcock's Trunk: Rope. In The Fruit Machine: Twenty
Years of Writings on Queer Cinema. Előszó: John Greyson.
Durham, NC, Duke University Press, 2000.
-
Watts, Stephen: AH on Music in Films. Cinema Quarterly, 1933-34. tél. [Interjú]
Weis, Elisabeth: The Silent Scream. London, Associated
University Presses, 1982.
-
Wheatley, Kim: Gender Politics and the Gothic in Alfred
Hitchcock's Rebecca. Gothic
Studies, 2002. november.
- Wheldon,
Huw: Hitchcock on His Films. The
Listener, 1964. augusztus 6. [Interjú]
- White,
Susan: Allegory and Referentiality: Vertigo
and Feminist Criticism. MLN
106.5, 1991.
- Wierzbicki, James: Hitchcock's Music. Modernism/Modernity, 2008. január.
Williams, Dan: North by Northwest, Directed by
Alfred Hitchcock. London, York Press/Longman, 2001.
- Williams, J. Danvers: The Censor Wouldn't Pass It. Film Weekly, 1938. november 5. [Interjú]
- Williams, J. Danvers: What I'd Do to the Stars. Film Weekly, 1939. március 4. [Interjú]
- Williams, Linda: Discipline and Distraction: Psycho, Visual Culture, and Postmodern Cinema. In ‘Culture'
and the Problem of the Disciplines. Szerk. John Carlos Rowe. New York, Columbia University
Press, 1998. [Critical Theory Institute Books]
- Wollen,
Peter: Hybrid Plots in Psycho.
Framework, 1980. ősz.
- Wollen,
Peter: Compulsion. Sight and Sound, 1997. április.
- Wollen,
Peter: Hitch: A Tale of Two Cities (London and Los Angeles). In Paris
Hollywood: Writings on Film. London - New York, Verso, 2002.
- Wood,
Brett: Foreign Correspondence: The Rediscovered War Films of Alfred
Hitchcock. Film Comment, 1993. július-augusztus.
- Wood,
Michael: No Second Chances: Fiction and Adultery in Vertigo. In Scarlet Letters: Fictions of Adultery
from Antiquity to the 1990s. Szerk. Nicholas White és Naomi
Segal. Houndsmills, Great Britain, Macmillan Press Ltd. - New York, St.
Martin's Press, 1997.
- Wood,
Robin: Hitchcock's Films. London,
A. Zwemmer - New York, A. S. Barnes, 1965.
- Wood,
Robin: Fear of Spying. American Film, 1983. november.
- Wood,
Robin: Symmetry, Closure, Disruption: The Ambiguity of Blackmail. CineAction!, 1988/15.
- Wood,
Robin: Hitchcock's Films Revisited. New York, Columbia University,
1989.
- Wood,
Robin: The Murderous Gays: Hitchcock's Homophobia. In Out in Culture: Gay,
Lesbian, and Queer Essays on Popular Culture. Szerk. Corey K. Creekmur és
Alexander Doty. Durham, Duke University Press, 1995. [Series Q]
- Worland,
Rick: Before and After the Fact: Writing and Reading Hitchcock's Suspicion. Cinema Journal,
2002/4.
- Wulff, Hans J.: All
About Alfred. Münster, MakS Publikationen, 1988.
- Xantus János: A múló idő és a meztelen király. Filmvilág, 1984/5.
- Yacowar,
Maurice: Hitchcock's British Films. New York, Archon Books, 1977.
- Yacowar,
Maurice: Hitchcock's Imagery and Art (1977). In Auteurs and Authorship: A Film
Reader. Szerk. Barry Keith Grant. Malden, MA -
Oxford, Blackwell Pub., 2008.
- Yanal,
Robert J.: The End of Suspicion : Hitchcock, Descartes, and Joan Fontaine.
In Film and Knowledge: Essays on the Integration of Images and Ideas. Szerk. Kevin L. Stoehr. Jefferson,
N.C., McFarland, 2002.
- Yanal,
Robert J.: Hitchcock as Philosopher.
Jefferson, N.C., McFarland & Company, Incorporated Publishers, 2005.
- Young,
Jane: A Continuous Spiral: Boileau-Narcejac's Sueurs froides and Hitchcock's
Vertigo. In Crime Scenes: Detective Narratives in European Culture since 1945. Szerk. Anne Mullen and
Emer O'Beirne. Amsterdam - Atlanta, GA, Rodopi, 2000. [Internationale
Forschungen zur allgemeinen und vergleichenden Literaturwissenschaft]
- Zaniello, Tom: Hitched or Lynched: Who Directed Twin Peaks? Studies in Popular Culture, 1994. október.
- Zimmerman, Jacqueline Noll: Hitchcock, Chaos, and the Devils of Unreason.
In People Like Ourselves: Portrayals of Mental Illness in the Movies. Lanham, Md., Scarecrow
Press, 2003. [Studies in film genres ; no. 3]
- Zirnite,
D.: Hitchcock, on the Level: The Heights of Spatial Tension. Film
Criticism, 1986. tavasz.
- Žižek,
Slavoj: How the Non-Duped Err. Qui Parle: Literature, Philosophy,
Visual Arts, History,
1990. ősz.
- Žižek,
Slavoj: Grimaces of the Real: Or, When the Phallus Appears. October, 1991. ősz.
- Žižek,
Slavoj: Looking Awry: An Introduction to Jacques Lacan through
Popular Culture. Cambridge, MA, MIT Press, 1991.
- Žižek,
Slavoj: Enjoy your symptom!: Jacques
Lacan in Hollywood and out. New York, Routledge, 1992.
- Žižek,
Slavoj: Hitchcockian Sinthoms. In Slavoj Žižek (szerk.): Everything You
Always Wanted to Know about Lacan (But Were Afraid to Ask Hitchcock).
Verso - New York, 1992.
- Žižek,
Slavoj: ‘In His Bold Gaze My Ruin Is Writ Large'. In Slavoj Žižek
(szerk.): Everything You Always Wanted to Know about Lacan (But Were
Afraid to Ask Hitchcock). London - New York, Verso, 1992.
- Žižek,
Slavoj (szerk.): Everything You Always Wanted to Know about Lacan (But
Were Afraid to Ask Hitchcock). London - New York, Verso, 1992.
- Zupančič, Alenka: A Perfect Place to Die: Theatre in Hitchcock's Films. In
Slavoj Žižek (szerk.): Everything You Always Wanted to Know about Lacan
(But Were Afraid to Ask Hitchcock). London - New York, Verso, 1992.
Tematikus folyóiratszámok:
- American Cinematographer,
1990. január.
- Avant-Scène du Cinéma,
1982. december. 1.
- Cahiers du Cinéma, 1954. október. 39. szám; 1956. szeptember. 62.
szám; 1966. 2. szám - Cahiers du
Cinéma in English, 1999. július. 537. szám.
- Camera/Stylo, 1981. november.
- Cineaction! 1999. szeptember. 50. szám.
- Cinématographe, 1980. július-augusztus.
- Études Cinématographiques 84-87-es Alfred Hitchcock különszámai.
- Film Studies, 2000. tavasz.
- Hitchcock Annual
- Literature/Film
Quarterly, 2000. 28. évf. 4. szám
- Metropolis 2004/1: Psycho-analízisek
(VIII. évf. 1. szám) - tematikus szám a Psychóról.
- Revue Belge du Cinéma (Brussels),
Autumn 1984. ősz és 1984/85. tél.
- The Macguffin.
Negyedévenként megjelenő szakmai hírlevél. East Malbourne, Victoria,
Australia.
- Wide Angle - Hitchcock Section, 1980.
4. évf. 1. szám.
|