menu
 
Matuska Ágnes: A fikció szentsége: a Kill Bill és a reneszánsz bosszúdráma-hagyomány
jegyzetek irodalomjegyzék képek szerző linkek nyomtatás

 

Bemutatja, hogy komolyan és tökéletesen tudja csinálni, és csinálja is azt, ami mozihősi mivoltából fakad (Kill Bill 2)

O-Ren tüchtig kis kimonójában, csendes, apró léptekkel áll ki a mesebelinek ábrázolt havascsatamezőn (Kill Bill 1)

Beatrix eltorzult arcát, elkeseredettségét, őrült elszántságát látjuk, ráadásul a csodás napsárga szerkója sem olyan szalonképes már, mint a „88 Eszement” lekaszabolása előtt (Kill Bill 1)

Elle tiszta és fehér arca (Kill Bill 2)

Beatrix síron egyszerre túli és inneni sáros képe és delejes tekintete (Kill Bill 2)

Charles Bronson tekintete a Volt egyszer egy vadnyugatban visszaköszönhet a kilenc, majd a tizenegy éves O-Ren tekintetéből, miközben ő is hosszú másodpercekig néz ki ránk a vászonról (Kill Bill 1)

Az anime betét azt mutatja be, hogy a kilencéves, ártatlan O-Ren hogy vált tizenegy éves korára gyilkossá (Kill Bill 1)

A rajzfilmbetétben ugyanolyan erős sugarakban spriccel szerteszét a vér a gyilkolások során, mint később a filmben (Kill Bill 1)

A jelenetről elmondható, hogy kifejezetten rajzfilmszerű túlzásokkal él, hatásában a borzalom határait a groteszk és a komikum felé tolja (Kill Bill 1)

Rövid időre ugyan, de megjelenítődik előttünk az El Paso-i kápolna, az esküvőn elkövetett mészárlás (Kill Bill 2)

Az egérfogót néző királyi pár hol a film valóságában, hol pedig maszkos némajátékosként jelenik meg (Stoppard: Rosencrantz és Guildenstern halott)

Claudius és a maszkos némajáték királya azonosul (Stoppard: Rosencrantz és Guildenstern halott)

Claudius és a maszkos némajáték királya azonosul (Stoppard: Rosencrantz és Guildenstern halott)

Beatrix pedig földre ejti a szemgolyót, szép lassan, kimérten rálép

Loccs, és lábujjai között jön föl a kimondhatatlan gusztustalanság

 

 
kezdőlap | cikkek beküldése | hírlevél | szerzői jogok | impresszum