A fordítást a szerző engedélyével közöljük.
- Elhangzott a 2005 áprilisában tartott Kép/Szöveg/Film/Multimédia című nemzetközi konferencián Szegeden.
- Lásd David Hawkes: ’The shadow of his time’: The Renaissance Cinema of Derek Jarman. In By Angels Driven: The Films of Derek Jarman. Szerk. Chris Lippard Trowbridge. Flicks Books, 1996. 103-16. o.; John Simons: Elizabethan Texts in the Work of Derek Jarman. In Elizabethan Literature and Transformation. Szerk. Sabine Coelsch-Foisner. Tübingen, Stauffenberg Verlag, 1999. 265-71. o.; Jim Ellis: Queer Period: Derek Jarman’s Renaissance. In Out Takes: Essays on Queer Theory and Film. Szerk. Ellis Hanson. Durham and London, Duke University Press, 1999. 288-315. o.
- Derek Jarman: Caravaggio, 132. o.
-
Dancing Ledge, 22. o.
- BFI Jarman Gyűjtemény I, 10/13b, 27-8. o.
- Derek Jarman: Caravaggio, 92. o.
- BFI Jarman Gyűjtemény I, 10/13b.
- Derek Jarman: Caravaggio, 13. o.
- Robb: M, 217. o.
-
Derek Jarman: Caravaggio, 22. o.
- Dancing Ledge, 24. o.
- A filmből vett magyar nyelvű idézetek a Magyarországon forgalmazott feliratos változatból származnak. (A ford.)
- BFI Jarman Gyűjtemény II, 8, „Caravaggio forgatókönyv”, 62. jelenet.
- Részlet a The Making of Caravaggio című cikkből, In Square Peg. BFI Jarman Gyűjtemény II, 9.
-
Michael Maier: Lusus Serius, idézi Lindy Abraham: A Dictionary of Alchemical Imagery. Cambridge, Cambridge University Press, 1998. 87. o.
- BFI Jarman Gyűjtemény I, 8/6, 10. jelenet.
- BFI Jarman Gyűjtemény II, 16.
- The Sunday Times,1986. április 27.
- Sight and Sound, 55: 2 (1986. tavasz)
- Stephen Harvey: See Rome and Die. Village Voice, 1986. szeptember 2.
- A Medúza-fej érdekes elemzését adja James Tweedie: The Suspended Spectacle of History: The Tableau Vivant in Derek Jarman’s Caravaggio. Screen, 44: 4, (2003. tél), 379-403. o., különösen 402-3. o. és Timothy Murray: Like a Film: Ideological Fantasy on Screen, Camera and Canvas. London és New York, Routledge, 1993. 143-56. o.
- Derek Jarman: Caravaggio, 13. o.
- Lásd Stephen R. Wilk: Medusa: Solving the Mystery of the Gorgon. Oxford, Oxford University Press, 2002.
-
BFI Jarman Gyűjtemény I, 11/16, 5. o.
- Bersani és Dutoit: Caravaggio, 30. o. A forgatókönyvhöz írt egy kiadatlan szövegében – amit a National Film Finance Corporation-nál mondott el 1981-ben – Jarman azt mondja, hogy „Lena, mint a női princípium szerepeltetése a filmben nagyon fontos lesz”. (BFI Jarman Gyűjtemény I, 11/17b).
- Bersani és Dutoit: Caravaggio, 78. o.
- Kicking the Pricks, 19. o., Modern Nature, 11. o., At Your Own Risk, 15. o.
- Derek Jarman: Caravaggio, 48. o.
- BFI Jarman Gyűjtemény I, 14/30.
- Bersani és Dutoit: Caravaggio, 80. o.
- Oscar Wilde: De Profundis. In Oscar Wilde összes művei. II. kötet. Ford. Mikes Lajos. Szeged, Szukits Kiadó, 2001. 317 és 373. o.
|
|
|