menu
 
Szilvássy Orsolya: Testhelyzetek. A test Pasolini filmelméletében és -gyakorlatában
jegyzetek irodalomjegyzék képek szerző linkek nyomtatás

 

  1. Barthes, Roland: S/Z. Ford. Mahler Zoltán. Budapest, Osiris – Gond, 1997.
  2. Bertelli, Pino: Pier Paolo Pasolini: il cinema in corpo; atti impuri di un eretico. Roma, Libreria Croce, 2001.
  3. Brooks, Peter: Bodywork. Objects of Desire in Modern Narrative. Cambridge, Harvard University Press, 1993.
  4. Casetti, Francesco: Filmelméletek 1945-1990. Ford. Dobolán Katalin. Budapest, Osiris, 1998.
  5. Dobai Péter: Angyali agresszió. Írások Pier Paolo Pasoliniről és a filmről. Budapest, Nagyvilág, 1999.
  6. Eco, Umberto: Kant e l’ornitorinco. Bompiani, Milano 1997.
  7. Egy eljövendő élet (Mispál Attila, 2005.)
  8. Greimas, Julien Algirdas: Del senso, Milano, Bompiani, 1974.
  9. Jauss, Hans Robert: Recepcióelmélet – esztétikai tapasztalat – irodalmi hermeneutika. Ford. Kulcsár-Szabó Zoltán. Budapest, Osiris,1997.
  10. Kiss Attila Atilla: Vérszemiotika: a test kora modern és posztmodern színháza. Jelenkor, 2005/3. 619-632. o.
  11. Kovács András Bálint: A gondolat filmje (emc.elte.hu/~metropolis/9702/KAB1.html 2006.02.03.)
  12. Kovács András Bálint: A modern film irányzatai. Budapest, Palatinus, 2005.
  13. Kuon, Peter: Corpi/Körper In Corpi. Körperlichkeit und Medialität im Werk Pier Paolo Pasolinis, Szerk. uő Frankfurt am Main, Lang, 2001.
  14. Magli, Patrizia – Pozzato, Maria Pia: Prefazione. La grammatica narrativa di Greimas. In Greimas, Julien Algirdas: Del Senso 2. Milano, Bompiani, 1985.
  15. Magli, Patrizia: Il linguaggio e il corpo. Milano, Bompiani, 1990.
  16. Micciché, Lino: Pasolini nella città del cinema. Venezia, Marsilio, 1999.
  17. Nemes Károly: Pier Paolo Pasolini. Budapest, Magyar Filmtudományi Intézet, 1977.
  18. Nemesio, Aldo: Le prime parole. L’uso dell’incipit nella narrativa dell’Italia unita. Torino, Edizione dell’orso, 1990.
  19. Oster, Angela: Pier Paolo Pasolinis häretische Poetologie des Kinos In Corpi. Körperlichkeit und Medialität im Werk Pier Paolo Pasolinis. Szerk. Peter Kuon. Frankfurt am Main, Lang, 2001.
  20. Pasolini, Pier Paolo: A kódexek kódexe. Ford. Csantavéri Júlia. In Mindenszentek és Halottak között. Szerk. Parcz Ferenc. Budapest, Új Mandátum – Montázs 2000, 1995.
  21. Pasolini, Pier Paolo: A költői film. In A film ma. Szerk. Nemeskürty István. Budapest, Gondolat, 1971.
  22. Pasolini, Pier Paolo: Saggi sulla letteratura e sull’arte. Milano, Mondadori, 1999.
  23. Pasolini, Pier Paolo: Természetes-e lét? Ford. Csantavéri Júlia. In Mindenszentek és Halottak között. Szerk. Parcz Ferenc. Budapest, Új Mandátum – Montázs 2000, 1995.
  24. Szilvássy Orsolya: Kant és a kacsacsőrű. In Magyar Filozófiai Szemle, 1998. 4-5-6. 376-379. o.
  25. Viano, Maurizio: A Certain Realism. Making Use of Pasolini’s Filmtheory and Practice. Berkeley, University of California P., 1993.

 

 
kezdőlap | cikkek beküldése | hírlevél | szerzői jogok | impresszum