Header image  
műveinek összehasonlító elemzése  
line decor
  
line decor
 
 
 
 

 
 
ELŐADÓK, VENDÉGEK


Báron György filmesztéta, filmkritikus, a Színház- és Filmművészeti Egyetem tanára, a magyar és egyetemes filmművészet értékeinek egyik legszakavatottabb hazai közvetítője. Legutóbb megjelent könyve: Alászállás az alvilágba. Psycho analízis. Új Mandátum Kiadó, 2007.

Csaplár Vilmos író, forgatókönyvíró, a Szépírók Társaságának elnöke, Bódy Gábor filmjeinek társírója. Legutóbb megjelent könyve: Igazságos Kádár János (regény), 2006. Kalligram Kiadó.

Deák-Sárosi László egyetemi hallgató, ELTE BTK filmelmélet-magyar szak, Budapest.

Fám Erika filmes írásai a Filmtettben, a Filmkultúrában és a Metropolisban jelentek meg.

Farkas Tamás egyetemi hallgató ELTE, Filmelmélet-filmtörténet szak, Budapest.
Forgách András író, színműíró, forgatókönyvíró, műfordító, dramaturg. Sokoldalú munkásságában előkelő helyet foglalnak el a színház- és filmművészeti vonatkozású tanulmányok, esszék, kritikák. Legutóbb megjelent könyve: Zehuze (regény) Bp., 2007. Magvető Kiadó.

Füzi Izabella a Szegedi Tudományegyetem Filmelmélet és filmtörténet programjának oktatója, az Apertúra filmes szakfolyóirat (www.apertura.hu) felelős szerkesztője. Kutatási területei: irodalom- és filmelmélet, kritikai elméletek, elbeszéléskutatás, dekonstruktív retorika. Társszerzője a Bevezetés az epikai szövegek és a narratív film elemzésébe (Szeged, 2006) című munkának.

Gelencsér Gábor filmesztéta, szerkesztő, az ELTE BTK Művészetelméleti és Médiakutatási Intézetének és a Színház- és Filmművészeti Egyetemen DLA programjának tanára. Legutóbb megjelent könyve: Káoszkeringő. Gothár Péter filmjei (Budapest, 2006).

Gregus Zoltán egyetemi oktató, BBTE, Szisztematikus Filozófia Tanszék, Kolozsvár. Közelítésben. Művészetfilozófiai esszék (Kolozsvár, 2002) című kötetében határterületeket vizsgál. A szerző elemzései egyaránt relevánsak a filozófia, az esztétika, az irodalomtudomány, illetve a vizuális művészetek kutatása szempontjából. Az egyes jelenségeket a kötet a találkozási pontokon ragadja meg, megfilmesített regényekről, filozofikus prózáról, a reklám képi retorikájáról vagy a zene, szó és a kép viszonyáról értekezve.

Kérchy Vera Phd-hallgató a Szegedi Tudományegyetem Irodalomtudományi Doktori Iskolájának Irodalomelmélet Alprogramján. Kutatási területe: posztmodern színházelmélet, kortárs magyar színház.

Kiss Attila irodalomkutató, a szegedi deKON-csoportnak megszűnéséig tagja, az SZTE Angol Tanszékének vezetője. Írásai a posztszemiotika, valamint a reneszánsz és a posztmodern dráma értelmezési területein jelentek meg. 2000-ben a Szegedi Tudományegyetemen létrehozta a Kulturális Ikonológia és Szemiográfia Kutatócsoportot. Legutóbbi kötete, Protomodern - Posztmodern. Szemiográfiai vizsgálatok (2007), az irodalmi, színházi és filmalkotások elemzése által mutat rá a kulturális jelenségek ismeretelméleti relevanciájára.

Kovács Flóra az SZTE Irodalomtudományi Doktori Iskola Összehasonlító irodalomtudomány Alprogramján PhD hallgató. Kutatási területe: kétnyelvűség és multikulturalizmus, kiemelten a francia-kanadai drámában és színházban; színházelmélet. A Fosszília című lap szerkesztője.

Müllner András egyetemi oktató, ELTE, Művészetelméleti és Médiakutatási Intézet, Budapest. Legújabb kötete: A császár új ruhája. Esszék a könyv és a hipertext kapcsolatáról, valamint más médiumokról (Budapest, 2007).

Pieldner Judit egyetemi oktató, Sapientia-EMTE, Gazdaság és Humántudományok Kar, Csíkszereda.

Rumann Gábor egyetemi hallgató, PTE, filmelmélet és filmtörténet szak, Pécs.

Schuller Gabriella egyetemi oktató PE, Színháztudományi Tanszék, Veszprém. Tükörképrombolók (Veszprém, 2006) című könyve az első magyar feminista színházelméleti könyv.

Szilágyi Ákos irodalomtörténész, esztéta, költő, műfordító, szerkesztő, kritikus, az ELTE Orosz Kutatások Központjának munkatársa. A legendás Tarkovszij monográfia társzerzője, számos filmtörténeti és kortárs filmmel foglalkozó tanulmány szerzője. Legutóbb megjelent könyve: Halálbarokk. A semmi polgárosítása (irodalmi tanulmánykötet). Budapest, 2007. Új Mandátum Könyvkiadó.

Tóth Zoltán János PhD-hallgató a Szegedi Tudományegyetem Irodalomelmélet Doktori Iskolájában. Kutatási területei: vizuális kultúra, filmelmélet, testelméletek, képantropológia.

Török Ervin egyetemi oktató, SZTE, BTK Modern Magyar Irodalmi Tanszék, Szeged. Társszerzője a Bevezetés az epikai szövegek és a narratív film elemzésébe (Szeged, 2006) című munkának. Kutatási területe: dekonstruktív retorika, német romantika, irodalom- és filmelmélet.

Varga Balázs filmesztéta, filmkritikus, a Nemzeti Filmarchívum munkatársa, a Metropolis című folyóirat szerkesztője.

Vidovszky László zeneszerző, a 70-es években a kortárs magyar zenei életet megújító Új Zenei Stúdió alapító tagja, jelenleg a Pécsi Tudományegyetem Művészettudományi Kara és a Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskola tanára, több film és színházi előadás, köztük Bódy Gábor alkotásainak zeneszerzője.

Zalán Vince filmkritikus, az Osiris Kiadó filmes sorozatának szerkesztője, több mint 30 filmes szakkönyv gondozója, Bódy Gábor Egybegyűjtött írásainak (Akadémiai Kiadó, 2006) szerkesztője. A PTE filmes programjának meghívott előadója.

 
 
 
 

GRAND CAFÉ
A konferencia helyszíne 1996 óta működik moziként és kávézóként Szeged belvárosában. Bővebb információért katt a linkre!

APERTÚRA
Szeged saját filmelméleti szakfolyóirata, a konferencia aktív társszervezői.

RÁDIÓ MI
Szeged első közösségi rádiója saját filmes műsorral jelentkezik minden szerdán 17-től 19 óráig.

FILMELMÉLET ÉS FILMTÖRTÉNET
A Szegedi Tudományegyetem filmelmélet és filmtörténet szakja gazdag és sokoldalú interdiszciplináris képzési programot kínál hallgatóinak.